ادامه تیراندازی‌های مرگبار در آمریکا/ بازگشت چین به تجارت بعد از «کووید صفر»

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ چهارشنبه، 25 ژانویه 2023

چهارشنبه، 25 ژانویه 2023، ژاپن‌تایمز از درهای باز چین به روی تجارت بعد از لغو مقررات کووید صفر گفت. واشینگتن‌پست از تیراندازی‌های مرگبار در آمریکا گزارش داد و تایمز از بهبود کند وضعیت اقتصاد انگلیس.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های تایمز، واشینگتن‌پست و ژاپن‌تایمز به شرح زیر است:

تایمز

گزارش اصلی تایمز از وضعیت اقتصاد انگلیس گفته است. این روزنامه بر اساس گزارش دفتر مسئولیت بودجه انگلیس می‌گوید: «اقتصاد بریتانیا با سرعت کافی بهبود نمی‌یابد. طبق گزارش‌ها، سازمان نظارت بر هزینه‌ها به جرمی هانت، وزیر دارایی انگلیس، گفته است که این سازمان چشم‌انداز رشد را در سال گذشته بیش از حد برآورد کرده و در حال برنامه‌ریزی برای اصلاح پیش‌بینی‌های خود است.»

این روزنامه گزارش داد در حالی که هر بحران اقتصادی در سال جاری کوتاه‌تر از حد انتظار خواهد بود، اما چشم‌انداز بلندمدت تاریک‌تر و ناخوشایندتر است.

واشینگتن‌پست

گزارش اصلی واشینگتن‌پست با تیتر «پلیس گفت مرد مسلح همکاران خود را کشت» از ادامه تیراندازی‌های مرگبار در آمریکا می‌گوید. در گزارش آمده: «به گفته مقامات، مرد مسلحی که روز دوشنبه، 23 ژانویه، هفت نفر را در دو مزرعه در منطقه روستایی «هاف مون بی» در جنوب سانفرانسیسکو در ایالت کالیفرنیا کشت، محل کار خود را هدف قرار داد و در میان کشاورزان، که بسیاری از آنها مهاجر بودند، وحشت برانگیخت. پلیس گفت ژائو چونلی 66ساله چهار نفر را در مزرعه قارچی که در آن کار می‌کرد، کشت و سه نفر دیگر را در مزرعه‌ای دیگر. او سپس دستگیر شد…»

ژاپن‌تایمز

گزارش اصلی ژاپن‌تایمز گفته است: «چین می‌گوید پس از پایان مقررات «کووید صفر» درها برای تجارت باز است، اما نگرانی‌های دیگر همچنان ادامه دارد. هنگامی که لیو هی، معاون نخست‌وزیر چین، هفته گذشته در جمع شرکت‌کنندگان در گردهمایی مجمع جهانی اقتصاد در داووس، سوییس سخنرانی کرد، پیامی روشن داشت: چین به تجارت بازگشته است. او گفت: «اگر به اندازه کافی سخت کار کنیم، مطمئن هستیم که رشد اقتصادی به احتمال زیاد به روند عادی خود باز خواهد گشت و اقتصاد چین در سال 2023 شاهد بهبود چشمگیری خواهد بود.» با وجود این پیام، روابط دیپلماتیک رو به وخامت چین با کشورهایی از جمله ایالات متحده و ژاپن، بازگشت به تجارت معمول را پیچیده می‌کند….»

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.