چگونه سفارت جمهوری آذربایجان در تهران خبرساز شد؟

وزیر امور خارجه ترکیه اقدام مسلحانه در سفارت جمهوری آذربایجان در ایران را که منجر به جان‌باختن مسئول امنیتی این سفارتخانه شد، محکوم کرد. روسیه نیز اعلام کرد که از حادثه شوکه شده است.

به گزارش شهروند آنلاین از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه با انتشار پیامی در حساب رسمی کاربری خود در توئیتر نوشت حمله به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران را محکوم می‌کنیم.

او در ادامه ضمن ابراز همدردی با خانواده فرد جان‌باخته در این حادثه که تبعه جمهوری آذربایجان است، نوشت: جمهوری آذربایجان تنها نیست.

در همین ارتباط ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز در واکنش به این حادثه اعلام کرد: ما از حمله‌ای دیگر به سفارت آذربایجان – که در آن یک مامور امنیتی جان باخت – شوکه شده‌ایم و به جمهوری آذربایجان تسلیت می‌گوییم.

رژیم صهیونیستی هم واکنش نشان داد

جورج دیک سفیر رژیم صهیونیستی در باکو نیز با موج‌سواری بر حادثه صبح امروز در تهران، در صفحه توئیترش نوشت: سفارت اسرائیل همبستگی خود با مردم (جمهوری) آذربایجان را در این لحظات سخت ابراز می‌دارد.

همچنین لیور هایات سخنگوی وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی در صفحه توئیترش نوشت: از حمله به سفارت (جمهوری) آذربایجان در تهران که در آن یک مسئول امنیتی سفارت کشته شد، شوکه و غمگین شدیم و به مردم و دولت آن کشور تسلیت می‌گوییم.

خانم مهربان علی اف معاون اول رئیس جمهوری آذربایجان هم در صفحه اینستاگرام خود،مدعی شد که اقدام مسلحانه در سفارت آن کشور در تهران یک “حمله تروریستی” بوده است.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز اقدام مسلحانه در سفارت جمهوری آذربایجان در تهران را شدیدا محکوم کردو گفت: نیروهای انتظامی و امنیتی بلافاصله وارد عمل شده و فرد ضارب را دستگیر کردند که هم‌اکنون تحت بازجویی قرار دارد.

او افزود: با دستور ویژه مقامات سیاسی و امنیتی کشور، موضوع با اولویت و حساسیت بالا در حال بررسی است تا ابعاد این اقدام و انگیزه ضارب مشخص شود./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.