سرمربی تیم ملی والیبال در المپیک کیست؟

فدراسیون برای انتخاب سرمربی به دو گزینه نهایی رسیده که روس و آرژانتینی هستند

به نظر می‌رسد به زودی انتظارها برای انتخاب جانشین ایگور کولاکوویچ در تیم‌ملی والیبال به پایان خواهد یافت.

بیش از 6ماه است که تیم‌ملی والیبال ایران سرمربی ندارد؛ تیمی که در سال های اخیر توانسته با شکست رقبای قدرتمندش، خود را بین قدرت‌های برتر جهان جای دهد. ایگور کولاکوویچ، سرمربی مونته نگرویی بعد از سه‌سال حضور روی نیمکت ایران با اینکه توانست جواز حضور در المپیک توکیو را به‌عنوان بهترین تیم آسیایی برای ایران به ارمغان بیاورد، با روی خوش داورزنی مواجه نشد و در پایان فروردین قراردادش را فسخ کرد.

فدراسیون که به خاطر کرونا و لغو تمامی رویدادهای ملی در سال 99 عجله‌ای برای انتخاب سرمربی نداشت، در ماه‌های اخیر بارها جلسات هم‌اندیشی را تشکیل داده و با انتخاب کمیته فنی، بالاخره به چند گزینه نهایی رسید؛ گزینه‌هایی که برخلاف تصور اولیه همگی خارجی بودند.

با وجود انتخاب گزینه ها همچنان بلاتکلیفی روی نیمکت تیم‌ملی ادامه دارد و مشخص نیست چه کسی مسئول رصد‌کردن وضعیت بازیکنان در لیگ های خارجی و لیگ‌برتر ایران است. در روزهای اخیر اما داورزنی از به بن‌بست خوردن مذاکرات با سه گزینه ایتالیایی فهرست 5نفره انتخاب‌شده از سوی کمیته فنی خبر داده و گفته که یک مربی روس و یک مربی آرژانتینی گزینه‌های نهایی ایران هستند.

ولادیمیر آلکنو، سرمربی سابق تیم‌ملی روسیه و سرمربی فعلی تیم زنیت‌کازان روسیه یکی از این گزینه‌هاست. او که سابقه کارکردن با سعید معروف را در تیم باشگاهی خود دارد، در ماه‌های اخیر چندباری در مصاحبه‌های خود برای نشستن روی نیمکت ایران ابراز علاقه کرده و با توجه به سابقه قهرمانی پرتعداد خود با روسیه، احتمالا با استقبال خوبی هم در ایران مواجه خواهد شد.

دنیل کاستلانی، بازیکن سابق تیم‌ملی آرژانتین که سابقه سرمربیگری در تیم‌ملی لهستان را هم دارد، دیگر گزینه نهایی تیم‌ملی والیبال است. او هم سال گذشته سرمربیگری تیمی را برعهده داشت که سیدمحمد موسوی در آن بازی می کرد. کاستلانی که همین حالا هم سرمربی تیم اولشتین در لیگ لهستان است، با تیم اسکرا 3بار قهرمان پلاس لیگا و 2بار فاتح جام حذفی شده و یک‌بار نیز به مدال برنز لیگ قهرمانان اروپا رسیده است.

طبق اعلام داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال در روزهای آینده با تشکیل کمیته فنی یکی از این دو مربی به‌عنوان سرمربی تیم‌ملی ایران در المپیک توکیو انتخاب می شوند و از فروردین 1400 کار خود را در ایران آغاز می‌کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.