جهاد دامپزشکی در ۷ استان کشور

مشاور معاون وزیر در احیا و توسعه جهاد دامپزشکی گفت: در رزمایش جهاد دامپزشکی خدماتی همچون واکسیناسیون رایگان، سمپاشی اماکن دامی و… به مناطق کم‌برخوردار و صعب‌العبور عشایری ارائه خواهد شد.

به گزارش شهروند آنلاین، محمد مهدی خورشیدوند در آستانه ایام دهه فجر ۱۴۰۱ اعلام کرد: قرارگاه محرومیت‌زدایی جهاد دامپزشکی در ایام دهه فجر امسال برای نخستین بار اقدام به برگزاری رزمایش‌های جهادی در ۷ استان کشور به ترتیب شامل تهران، بوشهر، خراسان رضوی، هرمزگان، قزوین، چهارمحال و بختیاری و آذربایجان شرقی خواهند کرد.

مشاور معاون وزیر در احیا و توسعه جهاد دامپزشکی با بیان اینکه اهم خدمات در این رزمایش‌ها به مناطق کم‌برخوردار و صعب‌العبور عشایری ارائه خواهد شد افزود: این خدمات رایگان شامل واکسیناسیون، سمپاشی اماکن دامی، واکسیناسیون بیماری‌های اقتصادی، آموزش و ترویج و ویزیت دام‌های عشایری خواهد بود که در سنوات گذشته امکان‌پذیر نبود.

او با بیان اینکه این مناطق در سال‌های گذشته از دریافت خدمات دامپزشکی محروم بودند تصریح کرد: این مهم امسال به دستور دکتر آقامیری ریاست سازمان دامپزشکی کشور ارائه می‌شود که همین خدمات باعث خواهد شد تا طرح‌های ملی مبارزه با بیماری‌های دامی به ویژه انواع پرمخاطره و خسارت‌زای آن برای دامداران و انسان‌های در ارتباط با انواع دام موفق باشد و فاصله عملکردی در سال‌های گذشته از بین برود.

مشاور رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه در استان تهران اکیپ‌های جهادی در مناطق حاشیه تهران بر عرضه محصولات خام دامی نظارت خواهند کرد گفت: البته این نظارت‌ها امسال در مناطق روستایی استان تهران هم تشدید خواهد شد.

خورشیدوند با بیان اینکه فاز دوم رزمایش استان تهران در اسفند ماه امسال و پیش از تعطیلات عید نوروز ۱۴۰۲ و ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد، یادآور شد: دستگاه‌های همکار این رزمایش‌های جهادی که برای نخستین بار در ایام دهه فجر برگزار خواهد شد؛ سازمان امور عشایری، سازمان بسیج عشایری، قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه و سازمان بسیج سازندگی و مرکز حرکت‌های جهادی کشور خواهند بود.

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.