رسوایی مرگ یک راننده سیاهپوست در ضرب‌وشتم پلیس آمریکا

کیوسک؛ نگاهی به صفحه یک روزنامه‌های جهان جمعه 27 ژانویه 2023

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین؛ افسران مسئول در مرگ «شنیع»؛ عکس یک نیویورک تایمز، نشست مطبوعاتی رئیس پلیس ممفیس را نشان می‌دهد که در آن هر 5 افسر پلیس درگیر در ضرب‌وشتم راننده سیاهپوست را مسئول مرگ او اعلام کرده است.  5 افسر پلیس ممفیس روز پنجشنبه به‌دلیل قتل تایر نیکولز، یک مرد سیاهپوست 29 ساله، متهم به قتل درجه دو شدند. این راننده در ترافیک متوقف شده و به توصیف این روزنامه در نمایشی از وحشیگری خیره‌کننده مورد ضرب‌وشتم قرار گرفته است.

نیویورک تایمز

افسران مسئول در مرگ «شنیع»؛ عکس یک نیویورک تایمز، نشست مطبوعاتی رئیس پلیس ممفیس را نشان می‌دهد که در آن هر 5 افسر پلیس درگیر در ضرب‌وشتم راننده سیاهپوست را مسئول مرگ او اعلام کرده است.  5 افسر پلیس ممفیس روز پنجشنبه به دلیل قتل تایر نیکولز، یک مرد سیاهپوست 29 ساله، متهم به قتل درجه دو شدند. این راننده در ترافیک متوقف شده و به توصیف این روزنامه در نمایشی از وحشیگری خیره‌کننده مورد ضرب‌وشتم قرار گرفته است. فیلم‌های ویدیویی که به گفته مقامات، با جزئیات دردناکی است هنوز منتشر نشده است. در این فیلم‌ها مشخص است توقف به دلیل مشکوک بودن پلیس به رانندگی بی‌احتیاط نیکولز بوده؛ راننده‌ای که بعد از ضرب‌وشتم، در شرایط بحرانی بستری شد و تا سه روز در حال مرگ بود و نهایتا درگذشت. نگرانی‌ها در مورد واکنشی که این فیلم می‌تواند در میان مردم ایجاد کند، در حال افزایش است؛ آنها در حال حاضر از مرگ نیکولز ناراحت و خشمگین هستند.

 

فایننشال تایمز

به گزارش فایننشال تایمز، مدیر اجرایی جدید رولز رویس به کارمندان گفته است که این گروه باید شیوه کار خود را تغییر دهد وگرنه دوام نخواهد آورد. در جای دیگر، این روزنامه می‌گوید که گزارشی از سوی ناظر مخارج عمومی مستقل نشان می‌دهد که دولت در طول دو سال مالی گذشته نزدیک به 15 میلیارد پوند برای تجهیزات پزشکی کووید و سایر اقلام پزشکی هدر داده است.

 

گاردین

فعالان مبارزات انتخاباتی ویندراش تصمیم دولت برای اجرا نکردن توصیه‌هایی که باعث تشدید بررسی‌های خارجی در وزارت کشور می‌شود، را به عنوان «سیلی محکم به صورت» توصیف می‌کنند. گاردین می‌گوید که واکنش خشمگینانه‌ای به تصمیم دولت برای عقب‌نشینی از یک‌سری تعهدات در پی رسوایی ویندراش وجود داشته. این اقدام در بیانیه‌ای کتبی توسط سوئلا براورمن، وزیر کشور انگلیس در مجلس عوام فاش شد. او گفت که کمیسیونی برای مهاجران ایجاد نخواهد کرد یا اختیارات بازرس ارشد مستقل مرزها و مهاجرت را افزایش نخواهد داد. گفتنی است نسل ویندراش کسانی بودند که از کشورهای کارائیب در دهه‌های ۵۰ و ۶۰ میلادی به همراه والدین خود هم‌ زمان با اولین موج مهاجرت‌ها از کشورهای همسود (تشکلی عمدتا از مستعمره‌های سابق بریتانیا) به انگلیس آمدند. چهارسال پیش فاش شد که وزارت کشور انگلیس هزاران کارت ورودی متعلق به آنها را نابود کرده و این اقدام، اثبات حقوق شهروندی اعضای فاقد ویزای نسل ویندراش را سخت‌تر می‌کرد.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
۱ دیدگاه
  1. Fereshteh rajabi می‌گوید

    خیلی جالبه. این حیوانات نیمه اهلی میخوان بیان تمدن چندهزارساله ما رو آزاد کنن!!!!
    جالب تر از اون هم وطنان که میخوان برن در کشوری که به گفته خودشون بالاترین آمار تیراندازی و کشتار در مدارس و دانشگاه ها رو داره!

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.