نصف تخت‌های ICU کشور در اشغال بیماران کرونایی است

معاون درمان وزارت بهداشت: «10 تا 15درصد تخت‌های بیمارستانی کل استان‌ها در اختیار بیماران کرونایی است»

نصف تخت‌های ICU کشور به اشغال بیماران کرونایی درآمده است. همزمان به‌ طور میانگین بین 10 تا 15درصد تخت‌های بیمارستانی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور هم در اختیار این بیماران قرار گرفته است.

این خبر در حالی از سوی معاون درمان وزارت بهداشت اعلام شد که چند هفته‌ای است، خبر تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها به‌خصوص در کلانشهرهایی مانند تهران به گوش می‌رسد.

اشغال نیمی از تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانی توسط بیماران بدحال مبتلا به کرونا آن ‌هم در شرایطی که پیش‌بینی‌های کارشناسان این حوزه از افزایش تعداد مبتلایان به این بیماری حکایت دارد.

در صورت ادامه همین روند، کار خدمات‌رسانی به سایر بیماران و افراد نیازمند به خدمات درمانی و بستری در بیمارستان‌ها با مشکل جدی مواجه می‌شود.

قاسم جان‌بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر از نظر تجهیزات بیمارستانی و ونتیلاتور درهیچ بیمارستانی کمبود یا مشکل خاصی نداریم، گفت: «در حال حاضر ۵۰درصد تخت‌های ICU کشور در اشغال بیماران مبتلا به کروناست.»

او درباره وضع تخت‌های بیمارستانی با توجه به شیوع گسترده کرونا و افزایش میزان ابتلا به این ویروس گفت:«علاوه بر اشغال نیمی از تخت‌های بخش مراقبت ویژه از سوی بیماران کرونایی حدود ۱۰ تا ۱۵درصد تخت‌های بیمارستانی دانشگاه‌های علوم پزشکی کل استان‌ها درگیر بیماران مبتلا به کووید-۱۹ است.»

جان‌بابایی با بیان اینکه فعلا کمبودی در زمینه تجهیزات کرونایی و ونتیلاتور در بیمارستان‌ها نداریم، گفت: «با توجه به شیوع گسترده بیماری اگر روند افزایش ابتلا به همین شکل افزایش یابد، مجبور می‌شویم ظرفیت‌های بیشتری از تخت‌های بیمارستانی را برای ارایه خدمت به بیماران مبتلا به کووید-۱۹ اضافه کنیم. البته در حال حاضر از نظر تجهیزات بیمارستانی و ونتیلاتور در هیچ بیمارستانی کمبود یا مشکل خاصی نداریم.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.