جزئیات سرقت جنجالی از آقای فوتبالیست

پلیس به مردم هشدار داد که طلاهایشان را در معرض دید قرار ندهند

نام مالباخته این ماجرا را به یکی از جنجالی‌ترین خبرها تبدیل کرده است. اجرای نقشه یک سرقت این بار از فوتبالیست معروف کشورمان؛ علی دایی فوتبالیستی است که این دو روز اسمش بر سر زبان‌ها افتاده است اما این بار به علت یک پرونده سرقت. گردنبند 80‌ میلیون تومانی او را در روز روشن از روی گردنش ربودند. اتفاقی که شاید برای هر کسی در این جامعه رخ دهد. ولی حالا نام این آقای فوتبالیست خبر را جنجالی‌تر جلوه داده است. این در حالی است که پلیس از مردم خواست تا هیچ‌کس مثل علی دایی طلایش را در معرض دید قرار ندهد.

ماجرا عصر روز چهارشنبه، هفتم آبان، رخ داد. علی دایی و دخترش در حال خروج از دفتر کار دایی در خیابان آصف در منطقه زعفرانیه بودند که ناگهان دو نفر سوار بر موتورسیکلت از پشت به این فوتبالیست سابق کشورمان نزدیک شدند.

آنها در عرض چند ثانیه گردنبند را از گردن آقای دایی کشیدند. پس از آن متواری شدند. علی دایی حتی چندثانیه‌ای با سارقان کشمکش داشت. روی زمین افتاد و بعد از سرقت نیز به دنبال آنان دوید. اما درنهایت گردنبند گرانبهای آقای فوتبالیست دزدیده شد. سکانس‌های این سرقت نیز در دوربین مداربسته ثبت شده است.

به دنبال اعلام سرقت گردنبند طلای علی دایی، سرهنگ محمد کالوسی، سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری تهران بزرگ، توضیحاتی را در این خصوص ارایه کرد: «دقایقی بعد از این سرقت موضوع به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام شد. بلافاصله تیمی از مأموران در محل حاضر شدند. آنها به بررسی شواهد و اظهارات شاکی پرداختند. طبق گفته او و بررسی تصاویر دوربین‌های در محل دو نفر سوار بر موتورسیکلت از پشت به این فوتبالیست سابق کشورمان نزدیک شدند. آنها در عرض چندثانیه گردنبند را از گردن دایی بیرون کشیده و فرار کردند.»

دو سارق از پشت به دایی و دخترش نزدیک شدند. بنابراین به نظر نمی‌رسد که آنان از قبل شناسایی شده باشند. حتی به نظر نمی‌رسد سارقان از اینکه از چه کسی سرقت می‌کنند با خبر باشند.  البته این موضوع در حال بررسی است.

سرکلانتری یکم پلیس پیشگیری تهران بزرگ درباره اینکه آیا دو سارق علی دایی را شناسایی کرده بودند یا خیر، گفت: «دو سارق از پشت به دایی و دخترش نزدیک شدند. بنابراین به نظر نمی‌رسد که آنان از قبل شناسایی شده باشند. حتی به نظر نمی‌رسد سارقان از اینکه از چه کسی سرقت می‌کنند با خبر باشند. یعنی گویا قصد قبلی در کار نبوده است. چون اصلا چهره علی دایی را ندیدند. البته این موضوع در حال بررسی است. فعلا نمی‌توان به شکل قطعی درباره آن اظهار نظر کرد. تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.»

اشیای قیمتی خود را به نمایش نگذارید

کالوسی درباره ارزش ریالی گردنبند علی دایی نیز ادامه داد:   «ارزش گردنبند مسروقه به گفته علی دایی حدود ۸۰‌ میلیون تومان است. اما نکته مهم این است که متأسفانه گردنبند او کاملا نمایان و قابل رویت بود. در حالی ‌که یکی از هشدار‌های همیشگی پلیس این است که شهروندان اقلام و اشیای قیمتی خود را به نمایش نگذارند.»

او درباره وضع این پرونده نیز گفت: «مأموران کلانتری اقدام به تشکیل پرونده کرده‌اند. با ثبت اطلاعات و مستندات پرونده برای رسیدگی تخصصی به پلیس آگاهی ارجاع داده شده است. بنابراین به ‌زودی زوایای پنهان این سرقت آشکار خواهد شد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.