ضرب‌وشتم وحشیانه سیاهپوست آمریکایی به‌دست پلیس/ بی‌خانمانی سلبریتی انگلیسی!

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ شنبه، 28 ژانویه 2023

شنبه، 28 ژانویه 2023، واشینگتن‌پست از عمومی شدن فیلم ضرب و شتم منجر به قتل جوانی سیاهپوست به دست پلیس آمریکا در شهر ممفیس گفت.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های دیلی‌تلگراف، واشینگتن‌پست و سان به شرح زیر است:

دیلی‌تلگراف

گزارش اصلی دیلی‌تلگراف بر ماجرای رسوایی جنسی شاهزاده اندرو، فرزند ملکه بریتانیا، متمرکز است. این روزنامه در گزارش خود گفته است: «خانواده گیلن مکسول –که در چند فقره اتهام ارتکاب جرایم جنسی از جمله قاچاق دختران زیر سن قانونی مجرم شناخته شد- تصویری منتشر کرده‌اند تا بگویند احتمالا ارتباطی بین شاهزاده اندرو و  ویرجینیا جوفری در خانه مکسول نبوده است. جوفری، شاکی شاهزاده، در چندین مصاحبه ادعا کرد که این اتفاق در خانه مکسول در لندن رقم خورده است. شاهزاده اندرو همیشه تمامی ادعاها مبنی بر آزار جنسی ویرجینیا جوفری را رد کرده است.»

واشینگتن‌پست

«ویدیو ضرب و شتم وحشیانه را نشان می‌دهد» عنوان گزارش واشینگتن‌پست است. در این گزارش آمده: «ماموران پلیس شهر ممفیس ایالت تنسی آمریکا مرد سیاهپوست 29 ساله غیرمسلحی را به شدت ضرب و جرح کردند که در دوربین‌های مداربسته و بدنی پلیس ثبت شد. «تایر نیکولز» سه روز بعد در 10 ژانویه درگذشت. روز جمعه، 27 ژانویه، پلیس فیلم را که قبلا به خانواده مقتول نشان داده بود، برای عموم منتشر کرد. پنج افسر اخراج‌شده، که همگی سیاهپوستند، با اتهاماتی از جمله قتل درجه دوم و ضرب و جرح شدید مواجه‌اند. آنها نیکولز را به‌دلیل بی‌احتیاطی در رانندگی متوقف کردند.»

انتشار تصاویر ضرب و شتم نیکولز به دست پلیس در ایالت تنسی آمریکا نگرانی‌ها از به راه‌افتادن موج تازه‌ای از اعتراضات در این کشور برای حمایت از حقوق سیاه‌پوستان را افزایش داده است.

سان

روزنامه «سان» در گزارش اصلی خود در روز شنبه، 28 ژانویه 2023، از بی‌خانمانی سلبریتی‌ها در انگلیس گفت و نوشت: «هانا اسپریت، خواننده گروه S Club 7 با وجود شهرت جهانی در کریسمس بی‌خانمان شد و مجبور شد با خانواده‌اش در یک دفتر زندگی کند. این زن 41 ساله -که گروهش 50 میلیون پوند درآمد داشت- همرا فرزندانش در 6 ماه گذشته در چهار خانه موقت بوده‌اند و هنوز خانه‌ای برای زندگی ندارند.»

ستاره سابق این گروه موسیقی به «سان» گفته است: «مردم فکر می‌کنند ما میلیونر هستیم، اما جایی برای زندگی نداریم.»

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.