ویدیو/ جنگ در جنین

شعله‌ور شدن آتش تنش‌ها در سرزمین‌های اشغالی پس از حمله مرگبار نیروهای اسرائیلی به اردوگاه جنین در کرانه باختری

در حمله وحشیانه روز پنجشنبه ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین در کرانه باختری بیش از ۹ فلسطینی به شهادت رسیده و ۲۰ نفر مجروح شدند.

اسرائیل مدعی است که نیروهای شبه‌نظامی گروه جهاد اسلامی فلسطین در یکی از ساختمان‌های منطقه در حال برنامه‌ریزی برای عملیات تروریستی در اسرائیل بودند.
روز مراسم تشییع شهدای جنین، فرماندهان و رهبران فلسطینی وعده انتقام خون شهدا و تلافی حمله اسرائیل را دادند که در کمتر از ۲۴ ساعت عملی شد.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین؛ در حمله وحشیانه روز پنجشنبه ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین در کرانه باختری بیش از ۹ فلسطینی به شهادت رسیده و ۲۰ نفر مجروح شدند.

اسرائیل مدعی است که نیروهای شبه‌نظامی گروه جهاد اسلامی فلسطین در یکی از ساختمان‌های منطقه در حال برنامه‌ریزی برای عملیات تروریستی در اسرائیل بودند.

شهر جنین که فلسطینی‌ها آن را مدینة الشهدا می‌خوانند در جنگ‌های سال ۱۹۴۸ صحنه نبرد بین نیروهای اسرائیلی و فلسطینی‌ها بود و اردوگاه جنين نیز در آن واقع شده است.

پس از  حمله به این اردوگاه و تیراندازی مکرر که ۳ ساعت به طول انجامید از ساختمان فقط ویرانه‌ای بر جای مانده بود. ویرانی‌ها آنچنان وسیع بود که خشم مردم فلسطین را برانگیخت.

فلسطینی‌ها که در این سرزمین تحت اشغال برای خود آینده‌ای متصور نیستند این حمله را یک کشتار خوانده و در واکنش به آن در خیابان‌ها لاستیک آتش زده و به سمت نیروهای اسرائیلی سنگ پرتاب کردند.

در واكنش به حوادث اردوگاه جنين، تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که همکاری امنیتی با صهيونيست‌ها را متوقف می‌کند.

روز مراسم تشییع شهدای جنین، فرماندهان و رهبران فلسطینی وعده انتقام خون شهدا و تلافی حمله اسرائیل را داده بودند که با گذشت ۲۴ ساعت این وعده عملی شد.

ساعت ۴ بامداد جمعه نيروهاي مقاومت فلسطين ۶ فروند موشك را به سمت مناطق اشغالی شليك كردند که حداقل يكی از آنها به زمين برخورد كرد. جنگنده‌های رژيم صهيونيستی نیز پس از حملات راكتی و موشكی نيروهای مقاومت چندين پايگاه نيروهای حماس و جهاد اسلامی را در نوار غزه بمباران كردند.

از سوی دیگر یک رزمنده فلسطینی با ورود به بخش اشغالی شهر قدس با تیراندازی به سمت کنیسه‌ای در شرق بیت‌المقدس تعداد زیادی از شهرک‌نشینان صهیونیست را کشته و زخمی کرد. بنابر اعلام منابع صهیونیستی دست کم ۸ اسرائیلی کشته شده و ۱۵ نفر زخمی شده‌اند. به گفته پلیس اسرائیل این رزمنده‌ ۲۱ سال داشته و ساکن شرق بیت‌المقدس بوده است.

از زمان روی کار آمدن دولت جدید نتانیاهو و کابینه متشکل از سیاستمداران راستگرا و تندروی صهیونیست، پیش‌بینی می‌شد که تنش و درگیری در مناطق مختلف فلسطین و سرزمین‌های اشغالی افزایش یابد.

گزارش: مهرناز الماسی

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.