چرا میزان تصادفات افزایش یافته است؟

معاون حمل‌و نقل وزیر راه و شهرسازی بعد از برگزاری نشست ایمنی محورهای مواصلاتی استان‌ها، گفت: میزان تصادفات در کشور افزایش یافته است و بر تعداد متوفیان و مجروحان اضافه شده است.

به گزارش شهروند آنلاین؛ نشست بررسی وضعیت ایمنی راه‌های پنج استان تهران، مرکزی، ایلام، سمنان و خراسان جنوبی که نسبت به سال گذشته با افزایش تلفات جاده‌ای مواجه بوده‌اند، با حضور معاون حمل‌ونقل و رئیس مرکز تدوین مقررات وزارت راه و شهرسازی و جمعی از مدیران راهداری استان‌ها در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

در این نشست مدیران استانی تهران، سمنان، ایلام، مرکزی و خراسان جنوبی به تفکیک گزارش مقایسه‌ای آماری، تحلیل وضعیت ایمنی و آمار زیرساخت‌های جاده‌ای و راه‌ها را ارائه دادند.

«رضا نفیسی» رئیس مرکز تدوین مقررات و ایمنی حمل‌ونقل، با بررسی گزارش‌های ارائه شده، گفت: آمار میانگین تلفات جاده‌ای طی ۹ ماهه اول سال آسیب‌شناسی و تحلیل نقطه به نقطه شود چرا که یافتن مشکل و برنامه‌ریزی ضروری است.

همچنین «شهریار افندی‌زاده» معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی در این جلسه گفت: با توجه به آمار و ارقام ارائه شده، میزان تصادفات در کشور افزایش یافته است و بر تعداد متوفیان و مجروحان اضافه شده است.

افندی زاده این آمارها را اعلام خطر دانست و افزود: در تحلیل‌های ارائه شده فقط عدد اعلام شده و فاقد تحلیل است بنابراین علل مشخص نیست.

او با اشاره به این‌که تحلیلی از نظر اثر وسایل نقلیه نداریم، خاطرنشان کرد: تحلیل‌ها بایستی روی شاخص‌های زمانی مثلا ساعت ۸ شب تا ۴ صبح و یا شاخص مکانی که در کدام محور تصادف به وقوع پیوسته است، صورت بگیرد.

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی تأکید کرد: بایستی در کمیسیون ایمنی شاخص‌ها و معیارهای مختلفی از جمله تعداد سفر در هر محور، شاخص سرعت، نسبت تعداد وسایل نقلیه به سرعت و … را برای ارزیابی به‌دست بیاوریم.

او ادامه داد: هر استانی باید بر اساس شاخص‌ها مشخص کند در کدام محورها بیشترین تلفات را دارد و بنا بر موارد گفته شده به نگرش جدید نیاز داریم.

به گزارش ایرنا در پایان مقرر شد برنامه‌ای به صورت مدون از سوی وزارت راه و شهرسازی به معاون اول رئیس‌جمهوری ارائه شود، تخصیص اعتبار صورت گیرد، کمیسیون ایمنی استان‌ها جداگانه تشکیل شود، مدیران کل راهداری به همراهی رئیس‌شورای هماهنگی استان و استاندارها هرماه کمیسیون را تشکیل دهند و صورتجلسه آن را ارسال کنند.

همچنین مقرر شد در کمیسیون ایمنی برای ایام نوروز که سفرها افزایش می‌یابد، برنامه‌ریزی شود چراکه در این ایام، توازن محورها مناسب نیست؛ برخی محورها شلوغ‌تر و برخی دیگر خلوت‌تر است که ضرورت دارد به محورهای کم تردد تمرکز کرد چون سرعت وسایل نقلیه بالاتر می‌رود./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.