هکرها 2.3 میلیون دلار از حساب انتخاباتی ترامپ سرقت کردند

حزب جمهوریخواه ایالت ویسکانسین می‌گوید متوجه «فعالیت مشکوک» در حساب‌های حزب شد و با FBI تماس گرفت

هکرها به حساب انتخاباتی دونالد ترامپ، کاندیدای ریاست‌جمهوری آمریکا، دستبرد و میلیون‌ها دلار به جیب زدند. اندرو هیت، رئیس حزب جمهوریخواه ایالت ویسکانسین ادعا کرد هکرها مسیر پرداخت برای چهار ارایه‌دهنده خدمات تبلیغاتی را تغییر دادند و مبلغی حدود 2.3 میلیون دلار را به حساب خود منتقل کردند. او گفت بعد از این اتفاق با FBI تماس گرفته است.

شهروندآنلاین: به گفته نماینده حزب جمهوریخواه، هکرها میلیون‌ها دلار از حزب جمهوریخواه در کارزار انتخاباتی ایالت ویسکانسین سرقت کرده‌اند. او گفت مهاجمان فاکتورها را دستکاری کردند تا پول به حساب آنان سرازیر شود.

اندرو هیت، رئیس حزب جمهوریخواه ایالت ویسکانسین روز پنجشنبه به AP گفت هکرها موفق شدند فاکتورهای مربوط به کارهای تبلیغاتی را تغییر دهند، چنان که زمانی که حزب جمهوریخواه آنها را پرداخت کرد، به جای اینکه پول به دست ارایه‌دهندگان خدمات تبلیغاتی برسد، به دست هکرها افتاد.

هیت ادعا کرد هکرها مسیر پرداخت برای چهار ارایه‌دهنده خدمات تبلیغاتی را تغییر دادند و مبلغی بیش از 2.3 میلیون دلار را به حساب خود منتقل کردند.

او گفت: «بی‌شک حزب جمهوریخواه ویسکانسین اکنون با از بین رفتن این پول، زیان کرده است. توجه داشته باشید این کمپین برای تصمیم‌گیری در مورد هزینه‌های فوری نیاز به پول نقد –به‌ویژه در وضعیت نوسانی کنونی– دارد.»

در اوایل این هفته، وب‌سایت مبارزات انتخاباتی ترامپ هک شد تا اعلام کند که «جهان به اندازه کافی از اخبار جعلی روزانه که رئیس‌جمهوری دونالد ترامپ منتشر می‌کند، نصیب می‌برد! ما شواهدی داریم که آقای ترامپ را به‌ عنوان رئیس‌جمهوری کاملا بی‌اعتبار می‌کند»

ارایه‌دهندگان خدمات تبلیغاتی مورد بحث علاوه بر تبلیغات مستقیم پست الکترونیکی اینترنتی (آگهی‌ها و درخواست‌ها، کالاهای فروشی و… که مستقیما از طریق پست برای شمار زیادی از مردم ارسال می‌شود) کالاهای مارک مانند کلاه و تی‌شرت برای کمپین ترامپ تهیه کرده و در اختیار طرفداران قرار داده بودند.

هیت گفت پنجشنبه گذشته متوجه «فعالیت مشکوک» در حساب‌های حزب شد و روز بعد با FBI  تماس گرفت.

او گفت که  FBI در حال تحقیق درباره این سرقت است، اگر چه سخنگوی FBI به درخواست AP برای اظهار نظر پاسخ نداد.

رئیس حزب جمهوریخواه ایالت ویسکانسین ادعا کرد که این هک فیشینگ بود و زمانی که فردی در سازمان به صورتحسابی برخورد کرد که مربوط به هیچ یک از کارهای واقعی حزب نبود، کشف شد.

به نظر می‌رسد اطلاعات به سرقت نرفته است.

بایدن در نظرسنجی‌ها در رقابتی تنگاتنگ از ترامپ در ایالت ویسکانسین پیش افتاده است. هر دو کاندیدا رأی‌دهندگان این ایالت را به دقت هدف قرار داده‌اند، زیرا ویسکانسین در از دست‌دادن هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها در سال 2016 سرنوشت‌ساز بود.

ترامپ در سال 2016 با کمتر از 23 هزار رأی در ایالت ویسکانسین برنده شد.

در اوایل این هفته، وب‌سایت مبارزات انتخاباتی ترامپ هک شد تا اعلام کند که «جهان به اندازه کافی از اخبار جعلی روزانه که رئیس‌جمهوری دونالد ترامپ منتشر می‌کند، نصیب می‌برد! ما شواهدی داریم که آقای ترامپ را به‌عنوان رئیس‌جمهوری کاملا بی‌اعتبار می‌کند.»

منبع: rt.com

برای خواندن مطلب اصلی اینجا کلیک کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.