جشن دانش‌آموزی فرزندان انقلاب در آزادی

در آستانه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، سالن ۱۲ هزار نفری ورزشگاه آزادی شاهد نمایشی باشکوه از دختران و پسرانی بود که هرچند سن و سال آنها به دوران انقلاب نمی‌رسد و آنچه از این رخداد تاریخی به یاد دارند حاصل آموزه‌های دوران مدرسه است اما، مشتاقانه در میدان حاضر بودند.

به گزارش شهروند آنلاین، ۶ هزار دختر و به همین تعداد پسر دانش‌آموز امروز در آیین جشن دانش‌آموزی فرزندان انقلاب با در دست داشتن پرچم‌های سه رنگ جمهوری اسلامی جلوه‌ای باشکوه و زیبا به سالن آزادی دادند.

در این بین معلمان نیز شاگردان خود را همراهی کردند و همگی با خواندن سرود ملی و همچنین سرود «ای ایران»، نمایشی از اقتدار این مرز پرگهر را ترسیم‌گر شدند.

عکاسان رسانه‌های مختلف اعم از صدا و سیما، خبرگزاری‌ها و روزنامه وسایت‌های خبری هم با شات‌های پیاپی تلاش کردند این جشن باشکوه را به تصویر بکشند و خبرنگاران هم با نگارش حاشیه‌های جالب و گزارش‌های حاوی حواشی جذاب و سخنان مسئولان حاضر در مراسم از جمله وزیر آموزش‌وپرورش، رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری و سایر دست‌اندرکاران را تهیه کردند.

امروز همان بچه‌هایی که در عرف جامعه‌شناسی کنونی به آنها نسل Z گفته می‌شود، پای کیان و آرمان‌های انقلاب اسلامی در دهه چهارم حیات بزرگترین انقلاب تاریخ معاصر جهان مهر تایید زدند تا ثابت شود سن و سال فقط یک عدد است و ایرانیان، انقلاب‌شان را دوست دارند.

این جشن به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با حضور دانش‌آموزان برگزار شد که از ساعات اولیه صبح با حضور در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی با آرمان‌های امام راحل و شهدای اسلام و انقلاب تجدید میثاق کردند.

همچنین در ابتدای این مراسم تعدادی از دانش‌آموزان پسر ورزش باستانی و زورخانه‌ای را اجرا کردند و پس از آن محسن توسلی ۲ آهنگ ملی را برای دانش‌آموزان خواند.

حجت‌الاسلام و المسلمین صالحی رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری ضمن ابلاغ سلام ویژه رئیس‌جمهوری به دانش‌آموزان و فرهنگیان خطاب به دانش‌آموزان، گفت: نوجوانان عزیز یادتان باشد که همه شما، امام رضایی هستید و این مرز و بوم بزرگانی همچون شهید حاج قاسم سلیمانی را دارد که باید در مکتب چنین بزرگوارانی، شاگردی کنیم زیرا رویش انقلاب اسلامی با وجود و حضور نونهالان میسر است.

همچنین یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش نیز ضمن تبریک ایام ماه رجب و دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی به ما آموخت که بگوییم «ما می‌توانیم» و امروز همه دستاوردهای کشور با همت جوانان ما به دست آمده و دشمنان در تلاشند تا مانع رسیدن نوجوانان و جوانان ما به قله‌های موفقیت شوند که دانش‌آموزان باید با آگاهی و امید در مسیر موفقیت‌ها گام بردارند.

علیرضا کریمیان مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران اظهار کرد: این همایش‌های پرشور و برنامه‌های دهه فجر کمک می‌کند تا تاریخ انقلاب و واقعیت‌های تاریخی خودمان را برای نسل جوان بازگو کنیم.

او با اشاره به حضور پرشور دانش‌آموزان در این مراسم افزود: پیروزی انقلاب اسلامی یک نقطه عطف تاریخی مهم در کشورمان است که در طول تاریخ سابقه نداشته و امروز به مناسبت گرامیداشت این اتفاق مبارک در این مراسم حضور یافته‌ایم و امیدواریم سالیان سال با جشن و شادی و در کنار هم این روز را جشن بگیریم و همچون همیشه تجدید میثاق دوباره‌ای با آرمان‌های امام خمینی (ره) و شهدای اسلام و انقلاب داشته باشیم./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.