خبر لاوروف از عضویت دائم ایران در سازمان شانگهای

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در نشست خبری مشترک با بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان در مسکو گفت: ایران به عنوان عضو دائم به سازمان شانگهای خواهد پیوست.

به گزارش شهروند آنلاین به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم،لاوروف  گفت: در این نشست درباره موضوع انرژی و اهمیت مبارزه با تروریسم به دور از شاخص‌های دوگانه، گفت‌وگو کردیم.

او افزود: علاوه بر این درباره همکاری نظامی بین دو کشور گفت‌وگو کردیم و تماس‌های مستمری بین وزارت دفاع روسیه و پاکستان وجود دارد. ما به دنبال تقویت همکاری در سازمان شانگهای به ویژه در زمینه دیپلماسی چندجانبه هستیم .

او اضافه کرد: در زمینه روش کشور‌های غربی در اوکراین که تهدیدی مستقیم برای امنیت روسیه به شمار می‌آید نیز گفت‌وگو کردیم.

لاوروف گفت: ایران به عنوان عضو دائم سازمان شانگهای به آن خواهد پیوست و شرکایی در این گفت‌وگو‌ها از جمله برخی کشور‌های عربی حضور خواهند داشت.

او تصریح کرد: واشنگتن برای مانع‌تراشی در همکاری ما در زمینه انرژی تلاش خواهد کرد و اخیرا تهدیداتی علیه هند و چین مطرح شده است.

لاوروف اضافه کرد: کشور‌های اتحادیه اروپا با فشار انگلیس،تحریم‌هایی به علت حادثه‌ای سایبری اعمال کردند بدون اینکه ما در تحقیقات مشارکت داشته باشیم یا مدارکی ارائه کرده باشند.

وزیر امور خارجه پاکستان نیز گفت: درباره راه‌های تقویت روابط بین دو کشور در همه زمینه‌ها به گونه‌ای که در جهت منافع امنیت بین‌المللی باشد و همچنین درباره همکاری دوجانبه در سازمان شانگهای گفت‌وگو کردیم و باور ما این است که همه بحران‌ها از راه‌های دیپلماتیک و سیاسی قابل حل است.

او افزود: درباره گسترش روابط در زمینه انرژی توافق کردیم و معتقدیم آینده‌ای روشن در گسترش همکاری بین دو کشور در انتظار ماست./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.