یک نفر به داد سکوهای آزادی برسد

خطر ریزش، نزدیک‌تر از هر زمان دیگری

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، ورزشگاه پیر آزادی تهران در شرایطی پس از ماه‌ها میزبان تماشاگران است که طبقه دوم آن با ورود کارشناسان حقوقی و اعلام خطر، وضعیت بغرنجی پیدا کرده و منتظر اعلام نتیجه یک آزمایش است. نیاز مبرمی که برای مرمت و بازسازی در این طبقه احساس می‌شود، فعلا بهره‌برداری از آن را از دستور کار خارج کرده است، به‌طوری که حتی برای دیدار پیش روی پرسپولیس در لیگ برتر (هفته هجدهم) بلیت‌فروشی طبقه دوم ممنوع اعلام شده است.

خطر در مورد ورزشگاه آزادی و سکوهای متزلزل آن از سال‌ها پیش احساس می‌شد، اما به نظر می‌رسد بعد از ورود مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و اعلام نظر کارشناسان این مرکز، با جدیت بیشتری مورد توجه مسئولان قرار گرفته است. با پیگیری شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، اخیرا بارگذاری و آزمایش‌های تکمیلی مجدد از ۸ زون مورد نظر مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی انجام شده و در اختیار کارشناسان این مرکز قرار گرفته است. هنوز نتیجه این تحقیقات تکمیلی اعلام نشده است تا مبنا و ملاک عمل درباره تصمیم جدی و قطعی پیرامون طبقه دوم آزادی باشد.

با وضعیت کاملا نابسامان و به‌نظر غیرقابل ترددی که طبقه دوم ورزشگاه آزادی دارد، ممنوعیت بلیت‌فروشی برای آن تا زمان اعلام نظر قطعی کارشناسان در مورد آزمایش‌های تکمیلی معقول و منطقی است. این در حالی است که طبقه اول ورزشگاه آزادی هم اوضاع صددرصد ایده‌آل و به‌روزی ندارد، طوری که به‌دلیل محدودیت‌های فنی، مهندسی و ایمنی برای همین طبقه هم فعلا ۳۰ درصد بلیت‌فروشی صورت می‌گیرد. باید دید در آینده مدیران ورزش و فوتبال چه تصمیمی برای بازسازی ورزشگاه پیر تهران خواهند گرفت.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.