توزیع 10 هزار بسته لوازم خانگی بین سیل زدگان

با حضور دبیرکل هلال احمر 5 طرح عمرانی در نیمروز افتتاح شد

5 طرح عمرانی همزمان با هفته دولت و اجرای طرح نذرآب ۲، با حضور دکتر پیروی، دبیرکل جمعیت هلال‌احمر در شهرستان نیمروز استان سیستان‌وبلوچستان افتتاح شد. همچنین با هدف تأمین آب آشامیدنی سالم در مناطق کم‌برخوردار استان سیستان‌وبلوچستان، ایستگاه تصفیه آب آشامیدنی در روستاهای ده‌پیران و بالاخانه با اعتباری بالغ بر ۱۵۰‌میلیون تومان از سوی دکتر پیروی افتتاح شد.
بانک امانات تجهیزات پزشکی با اعتباری بالغ بر ۱۰۰‌میلیون تومان که توسط خیّر داوطلب جمعیت هلال‌احمر استان گلستان تجهیز شده بود، از دیگر افتتاحیه‌ها بود و همچنین یک واحد مسکونی با وسایل کامل منزل مددجو کمیته امداد که با مشارکت خیر داوطلب جمعیت هلال‌احمر در روستای تلگی بزی شهرستان نیمروز ساخته شده بود، تحویل داده شد.

پس از بازدید تیم کاروان جمعیت هلال‌احمر گلستان از شرایط زندگی این خانواده محروم در طرح نذرآب یک در ‌سال ۹۷، از سوی محمد بخشی خیّر و داوطلب گلستانی قول مشارکت در ساخت و تحویل در کوتاه‌ترین زمان ممکن داده شد.
از دی‌ماه ‌سال۹۷ ساخت این باب منزل مسکونی ۸۰متری با مشارکت خیّر گلستانی آغاز شد و همزمان با حضور دبیرکل جمعیت هلال‌احمر در طرح نذرآب ۲ در محل شهرستان نیمروز استان سیستان‌وبلوچستان افتتاح شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. کلنگ‌زنی ۴واحد مسکونی با مشارکت کمیته امداد در روستاهای ده صادق، ده عیسی و گل‌خانی از دیگر طرح‌هایی بود که توسط دبیرکل جمعیت هلال‌احمر انجام شد و دبیرکل جمعیت هلال‌احمر در پایان سفر خود به شهرستان نیمروز از ارایه خدمات کاروان سلامت استان گلستان که در شهرستان نیمروز مستقر بود، بازدید کرد.

توزیع ۱۰‌هزار بسته لوازم خانگی بین سیل‌زدگان کشور

دبیرکل جمعیت هلال‌احمرکشور گفت: «۱۰‌هزار بسته لوازم خانگی از سوی این نهاد در بین سیل‌زدگان کشور توزیع شد که سهم سیستان‌وبلوچستان ۱۵۲ بسته بود. محمودرضا پیروی، در حاشیه مرحله دوم طرح ملی «نذر آب» در سیستان‌وبلوچستان در جمع خبرنگاران گفت: «مردم بعد از بروز سیلاب در استان‌های کشور و درگیرشدن 5 استان اقدام به اهدای کمک‌های نقدی و غیرنقدی کردند، به‌طوری که افزون بر ۳۰۰میلیارد تومان از این کمک‌ها توسط هلال‌احمر جمع‌آوری شد.»
او ادامه داد: «بخشی از کمک‌های جمع‌آوری‌شده به صورت تهیه پک لوازم خانگی در اختیار سیل‌زدگان قرار گرفت و بخشی به صورت کمک مالی به حساب صاحبان منازل این مناطق واریز شد. دبیرکل جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: «پک لوازم خانگی هلال‌احمر شامل یخچال، اجاق گاز، فرش و پتو بود.» او با اشاره به مرحله دوم طرح «نذرآب» در سیستان‌وبلوچستان گفت: «این طرح از مرداد امسال آغاز و تا نیمه دوم شهریور ادامه دارد.»
پیروی حضور ۱۱ کاروان سلامت استان‌های مختلف کشور در سیستان‌وبلوچستان، توزیع و نصب آب آشامیدنی و بسته‌های حمایتی و معیشتی، اجرای برنامه‌های عمرانی نظیر ساخت سرویس‌های بهداشتی و کمک به بازسازی مدارس، اجرای برنامه‌های آموزشی، کارآفرینی و توانمندسازی و حضور تیم‌های حمایت روانی- اجتماعی جوانان را ازجمله مهمترین اقدامات در مرحله دوم «نذرآب» در سیستان و بلوچستان ذکر کرد. او گفت: «‌سال گذشته طرح «نذرآب» در سیستان‌وبلوچستان دستاوردهای مطلوبی نظیر ویزیت ۴۴هزار و ۷۱۴ بیمار توسط ۶۵۲ پزشک، توزیع ‌هزار و ۲۶۵ تانکر آب و ۵۰‌هزار سبد غذایی را به همراه داشت.» دبیرکل جمعیت هلال‌احمر کشور با اشاره به طرح «ققنوس» در سیستان‌وبلوچستان بیان کرد:«این نهاد براساس تعهد خود این طرح را در مدارس یک، دو کلاسه و پیش‌دبستانی این استان به‌طور کامل اجرا کرده است.»
همچنین برای مدارس بالاتر از ۲ کلاس نیز در سیستان‌وبلوچستان مناقصه برگزار شده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.