رئیس جمهور: انقلاب اسلامی با همه فتنه‌ها و توطئه‌ها در دنیا جلوه‌های بیشتری یافت

با حضور در حرم مطهر امام راحل(ره)؛

رئیس جمهور گفت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل با همه فتنه ها و توطئه های دشمن امروز ماندگار شده است و جلوه های بیشتری در دنیا پیدا می کند که این قابل تامل است

به گزارش شهروند آنلاین؛سید ابراهیم رئیسی که صبح روز سه شنبه و در آستانه ایام‌الله دهه‌ فجر به همراه اعضای هیات دولت با حضور در حرم مطهر امام راحل با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق کردند، در سخنانی اظهار داشت: قابل توجه برای همه و امت اسلامی این است که چگونه بعد از گذشت ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، این به رهبری امام راحل با همه فتنه ها و توطئه های دشمن امروز ماندگار شده است و جلوه های بیشتری در دنیا پیدا می کند که این ریشه در اخلاص امام و حقانیت این پیام و دعوت و وفاداری و دلدادگی مردم به این انقلاب دارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه فتنه‌های بسیاری برای از بین بردن انقلاب و میراث گرانقدر امام در بیش از چهار دهه گذشته صورت گرفته است، افزود: امام مردم را باور داشت و امروز باید اراده مردم و خواست آنها برقرار باشد.

رئیسی به وفاداری و دلباختگی مردم به انقلاب اشاره کرد و افزود: نشانه این دلداگی مردم، شهدا هستند که جان خود را برای حفظ و حراست از انقلاب دادند.

وی ادامه داد: خداوند متعال این انقلاب و تحول بزرگ را در دل‌ها ایجاد کرد و خود او هم نگهدار آن است. امروز ما بیش از هرچیزی نیاز به شناخت انقلاب و امام و شناساندن آن داریم.

وی با تأکید بر اینکه راه مصون‌سازی جوانان امروز ما آشنایی با شخصیت امام ‌و ابعاد انقلاب اسلامی است، گفت: اهل فرهنگ و قلم بدانند امروز یکی از راه‌های مصون‌سازی جامعه و جوانان که امام (ره) و جنگ را ندیدند این است که برای جامعه امروز هنرمندانه بیان شود.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: اینکه رهبر انقلاب در ۱۲ بهمن و ۱۴ خرداد، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هرساله به زیارت مرقد امام (ره) می‌آیند این است که می خواهند ما به راه و سیر و سلوک امام (ره) توجه کنیم.

وی با بیان اینکه آرمان‌هایی که امام داشتند، مبتنی بر اخلاق، عدالت، عقلانیت و معنویت بود، اضافه کرد: باید آن را اجرایی کرد و برای تحقق آنها تلاش کرد؛ دشمنان به دنبال محقق نشدن آرمان‌های امام (ره) است و می‌خواهند تمدنی به نام اسلام شکل نگیرد.

رئیس جمهور تاکید کرد: وظیفه دولت و همه کسانی که در کسوت خدمت گذاری هستند توجه به عموم مردم است و خواست مردم امروز اجرای عدالت است.

وی با بیان اینکه تمام تلاش دولتمردان باید این باشد که آرمان های اما راحل تحقق پیدا کند، افزود: تمامی بخش ها در کشور باید امید آفرینی کنند؛ ما معتقدیم آینده ، آینده ای بسیار درخشان خواهد بود.

رئیس جمهور ادامه داد: هر کسی با قلم، عمل و با اقداماتش مردم را امیدوار کند بداند که در جهت راهبرد رهبری و نظام حرکت کرده است زیرا راهبرد نظام جمهوری اسلامی راهبرد ایجاد امید و راهبرد دشمن ایجاد یأس است.

امام راحل طرحی نو و تمدنی را برای جامعه بشری عرضه کردند

رئیس جمهور در جوار حرم امام راحل با بیان اینکه امروز بیش از هر زمانی نیاز داریم تا جامعه و جوانان سیره و سلوک، هدف و آرمان امام را بشناسند و به آن توجه کنیم، اظهار داشت: امام راحل طرحی نو و تمدنی را برای جامعه بشری عرضه کردند که جامعه مبنتی بر دین می تواند دنیای خود را بسازد و با محور قرار دادن دین به تمام ابعاد آن به نیازهای خود جامعه عمل بپوشاند و دنیا و آخرت را جمع کند و دنیا را ضمیمه آخرت سعادتمند قرار دهد.

رئیسی تاکید کرد که خواست دشمن این بود که این آرمان ها در هشت سال جنگ تحمیلی تحقق نیابد و بعد از آن در حرکت منافقان و در جریانات و توطئه ها که همچنان این فتنه ها تا به امروز ادامه دارد، دنبال این است، انقلابی که دوره تشکیل و تثبت و توسعه را در این دوران ها طی کرده نتواند آثار خود را داشته باشد.

وی افزود: اما در این جنگ اراده ها خداوند تفضل کرد و یاران امام با خون پاکشان با تلاش و مجاهدها تلاش کردند که آرمان ها برای جامعه اسلامی و بشری شناخته شود که این برکات بسیاری برای کشور و نظام ما داشته است.

رسالت دولت توجه به حقوق و خواست مردم است

رئیس جمهور گفت: رسالت دولت و همه کسانیکه که در کسوت خدمتگذاری به مردم هستند، توجه به حقوق و خواست مردم، توجه به اجرای عدالتی بر اساس خواست امام بزرگوار است. امام حقیقتاً مردم را و خدا را باور داشتند و این که امروز اراده مردم باید حاکم باشد و باید به حقوق مردم توجه شود.

رئیسی ادامه داد که خواست امروز مردم اجرای و تحقق عدالت است و دولت بیش از بیش از خود را موظف می داند که به این خواست مردم توجه کند و نسبت به شکل دادن جامعه مبتنی بر همان اصول یعنی اصول اخلاق و معنویت و عدالت. بنابراین تمام تلاش در قانونگذاری در اجرا و در داوری و در همه حوزه ها، باید بر این محور استوار باشد.

وی تاکید کرد که تمام تلاش ما و دولتمردان در سراسر کشور این باشد تا آرمان های بلند امام تحقق یابد و نسل جوان امروز با این آرمان ها آشنا شود و در عمل تحقق این آرمانهای بلند را ببیند. با اخلاصی که امام (ره) داشتند، ما اخلاص را از او بیاموزیم و با عمل صالحه امام که داشتند این عمل صالحه را در شیوه و رفتار مورد توجه قرار دهیم و در تمام بخش ها در کشور امید آافرینی کنند.

راهبرد نظام ایجاد امید و راهبرد دشمن یاس است

رئیس جمهور نیاز امروز جامعه را در امیدوار زندگی کردن دانست و گفت ما که ظرفیت های کشور را به ویژه ظرفیت نیروی انسانی کارآمد را می شناسیم و ذخایر مادی و معنوی کشور را می دانیم و از این منظر آینده درخشان خواهد بود . معتقدیم با وجود همه کارشنکی ها جامعه اسلامی به پیش خواهد رفت و تمدن نوین اسلامی را امری کاملا دست یافتنی و تحقق یافتنی می دانیم.

رئیسی تصریح کرد: هرکسی با قلم و عمل و اقداماتش مردم را امیدوار کند، بداند که در جهت راهبرد رهبری انقلاب و نظام حرکت کرده است و هرکسی امروز با اقدام نکردن یا با اقدام، فعل یا ترک فعل با نوعی ایجاد شائبه ها و گره های ذهنی در مردم ایجاد یاس کند، بدانید یا نداند، بخواهد یا نخواهد، در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده است. راهبرد نظام ایجاد امید و راهبرد دشمن یاس است

رئیسی همچنین با تاکید بر اینکه باید با همه وجود از روح مطهر امام (ره) و ارواح مطهر شهدا مدد بگیریم و با تلاش، مجاهدت و کار شبانه‌روزی امید را در مردم ایجاد کنیم، اظهار داشت: ایجاد امید در مردم برای اهل بیان، اهل سخن و اهل قلم با بیانشان و جهاد تبیین‌ و قلم زدنشان و برای دولتمردان با اقدامات خودشان است تا انشالله بتوانند امید را در دل مردم روز به روز زنده کنند./ ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.