آخرین وضعیت اسکان موقت زلزله‌زدگان خوی

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: امدادرسانی، اسکان موقت و ارزیابی مناطق زلزله‌زده خوی در حال انجام است و برای اسکان ایمن، تا حد امکان از ساختمان‌های عمومی و ساختمان‌های با مقاومت بالا برای این کار استفاده شده است .

به گزارش شهروند آنلاین، نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: ارزیابی‌های زلزله توسط نیرو‌های مستقر در مناطق زلزله‌زده در حال انجام است.

هم‌اکنون برای سرعت دادن به عملیات آواربرداری و امدادرسانی به زلزله زدگان نیرو‌های بنیاد مسکن از استان‌های همجوار از جمله آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان و زنجان به همراه ماشین‌آلات در منطقه حضور دارند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تاکید بر تسریع در انجام عملیات‌آواربرداری در همکاری با مردم گفت: عملیات آواربرداری در مناطق مختلف زلزله‌زده اولویت‌بندی شده است و ارزیابی‌ها تا روز شنبه ۱۵ بهمن آوار نهایی خواهد شد و آمار تخریب و تعمیر به مسئولان ارشد برای اخذ تصمیم ارایه می‌شود.

او در خصوص روند اسکان موقت زلزله‌زدگان خوی هم گفت:در حال حاضر هلال احمر و وزارت کشور در همکاری با بسیج، سپاه، ارتش، استانداری، فرمانداری و بنیاد مسکن و سایر نهاد‌ها در حال این کار هستند و با توجه به اینکه همه مسئولان پای کار هستند امیدواریم کار با سرعت مناسب‌تری پیش برود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: عموما برخی از ساختمان‌های عمومی و دولتی در مناطق زلزله‌زده از جمله مسجد، بیمارستان و سایر ساختمان‌ها که مقاومت بالاتری داشته‌اند محل اسکان برخی از زلزله‌زدگان شده است. همچنین کسب و کار‌ها در خوی و اطراف مناطق زلزله زده به منظور خدمات‌رسانی کار را از سر گرفته‌اند.

نانوایی‌ها، مراکز تولیدی، مراکز خدماتی از جمله این مراکز هستند که فعالیت را از سر گرفته‌اند و شهر در حال بازگشت به حالت عادی است.

زلزله خوی ۸ بهمن در عمق ۷ کیلومتری زمین و در ۶ کیلومتری خوی رخ داد که خسارات مالی و جانی بر جای گذاشت.

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.