وزیر خارجه مجارستان: اهانت به مقدسات هرگز قابل پذیرش نیست

وزیر خارجه مجارستان در کنفرانس خبری مشترک با همتای ترکیه‌ای خود در بوداپست گفت: اهانت به مقدسات هرگز قابل پذیرش نیست .

به گزارش شهروند آنلاین به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، وزیر خارجه مجارستان همچنین  اعلام کرد: ما بلاهایی را که سر اقلیت مجارستانی در اوکراین آمده است فراموش نمی‌کنیم و اکنون روی جنگ روسیه و اوکراین متمرکز هستیم.

وزیر خارجه مجارستان درخصوص موضوع عضویت فنلاند وسوئد در پیمان آتلانتیک شمالی ناتو گفت: ما از گسترش ناتو حمایت می‌کنیم و در ماه فوریه زمانی که پارلمان تشکیل شود،درباره عضویت این دو کشور در ناتو صحبت و آن را به طور مفصل بررسی خواهیم کرد.

این در حالی است که ما بر کسی برای شتاب بخشیدن به عضویت این کشورها فشار نخواهیم آورد و این ماموریت من به عنوان وزیر خارجه نیست اما من تلاش می‌کنم سیاست خارجی کشورها را درک کنم. ما این تصمیم را به ترکیه واگذار می‌کنیم و من نمی‌توانم به عنوان وزیر خارجه به کسی فشار وارد کنم.

وزیر خارجه مجارستان افزود: من یک مسیحی کاتولیک هستم اما هرگز به آتش کشیدن هر یک از مقدسات دیگر ادیان را نمی‌پذیرم. ما نمی‌توانیم قرآن سوزی را قبول کنیم.

او تصریح کرد: ما خواستار پایان جنگ روسیه در اوکراین در سریعترین زمان ممکن هستیم و حل این بحران را از طریق غیر نظامی ناممکن می‌دانیم.

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.