رکود انگلیس در تولید ناخالص داخلی

کیوسک؛ نگاهی به صفحه یک روزنامه‌های جهان، سه‌شنبه 31 ژانویه 2023

گزارش صندوق بین‌المللی پول، روایت اصلی روزنامه فایننشال تایمز است که در صفحه اول آن تصویری از رکود پیش‌بینی‌شده بریتانیا در سال 2023 در مقایسه با سایر کشورهای G7 نشان داده شده است.

فایننشال تایمز

گزارش صندوق بین‌المللی پول، روایت اصلی روزنامه فایننشال تایمز است که در صفحه اول آن تصویری از رکود پیش‌بینی‌شده بریتانیا در سال 2023 در مقایسه با سایر کشورهای G7 نشان داده شده است. این گزارش هشدار صندوق بین‌المللی پول را نشان می‌دهد که بریتانیا «تنها اقتصاد در میان این کشورهاست که احتمالا امسال به سمت رکود می‌رود» و هزینه‌های خانوارها تزلزل خواهد کرد. در این گزارش تولید ناخالص داخلی در سراسر دنیا با رشد 3.3 درصدی پیش‌بینی شده است. این در حالی است که تولید ناخالص داخلی در بریتانیا در سال 2023 منفی 0.5 خواهد بود. این نمودار همراه با عکسی طعنه‌آمیز از ریشی سوناک، نخست‌وزیر فعلی انگلیس در صفحه یک فایننشال تایمز منتشر شده است.

 

تایمز

روزنامه تایمز خبر داده که اعتصابات معلمان در انگلیس و ولز در روز چهارشنبه برگزارش شود؛ پس از پایان بی‌نتیجه مذاکرات بین اتحادیه‌ها و دولت که به هیچ قطعنامه‌ای در راستای احقاق مطالبات صنفی معلمان منجر نشد، این گزارش می‌گوید که والدین پس از اینکه اتحادیه‌ها به اعضای خود گفتند که «معلمان را در تاریکی نگه دارند» به بیان دیگر اتحادیه‌ها تا آخرین لحظه به معلمان نگفته‌اند که در اعتصاب شرکت کنند یا نکنند. در این شرایط تایمز شرایط دانش‌آموزان و والدینی که در بلاتکلیفی رها شده‌اند، را بد توصیف کرده است.

 

نیویورک تایمز

به گزارش نیویورک تایمز گزارش‌های رسمی با آنچه از دوربین‌های بدنه پلیس درباره قتل راننده سیاهپوست منتشر شده است، مغایرت دارد. این روزنامه روز سه‌شنبه جزئیات تازه‌ای از این پرونده قتل که واکنش‌های عمومی زیادی داشته است، منتشر کرده. به نوشته نیویورک تایمز گزارش پلیسی که ساعاتی پس از ضرب‌وشتم تایر نیکولز توسط افسران نوشته شده بود، کاملا با آنچه از ویدیوها فاش شده، در تضاد بود و هیچ اشاره‌ای به ضربات و مشت‌های قدرتمندی که به نیکولز وارد شد، نبود و در عوض ادعا می‌شد که او در برخورد با پلیس خشن بوده است. در گزارش پلیس، نیکولز 29 ساله پس از ضرب‌وشتم 7 ژانویه، به عنوان یک مظنون عصبانی که «شروع به دعوا کرده بود» معرفی شد. در حالی که در فیلم‌های منتشرشده در تمام مدت او بی‌دفاع است و پاسخی به حملات و توهین‌های افسران نمی‌دهد. این گزارش فاش کرده که حتی یکی از افسران پلیس در حین درگیری دست به اسلحه‌اش می‌برد تا راننده را تهدید کند.

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.