تفهیم اتهام یک مسئول و سه خبرنگار در پرونده مدرسه فوتبال مشهد

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز خراسان رضوی گفت: یکی از مسئولان اداره ورزش مشهد در پرونده مدرسه فوتبال تفهیم اتهام و با قرار قانونی راهی زندان شد، سه خبرنگار و فعال فضای مجازی نیز که بدون توجه به نظامات قانونی و اخلاق حرفه‌ای مبادرت به انتشار خبر،قبل از اثبات جرم کرده بودند، تفهیم اتهام شدند.

به گزارش شهروند آنلاین، دادگستری خراسان رضوی روز سه‌شنبه به نقل از محمد حسین درودی افزود: دستگاه قضائی بلافاصله پس از انعکاس مطالب مربوط به این مدرسه در فضای مجازی و رسانه‌ای، اقدامات خود را آغاز کرد و تحقیقات ویژه قضائی در خصوص این پرونده ادامه دارد.

او اضافه کرد: متعاقب انجام تحقیقات همه‌جانبه توسط بازپرس ویژه،افرادی که بدون مستندات قانونی و قبل از اثبات جرم توسط مرجع صالح قضائی اقدام به انتشار مطالبی کرده و موجبات تشویش اذهان عمومی را فراهم آورده بودند، احضار و تفهیم اتهام شدند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی افزود: مرجع تشخیص جرم، دستگاه قضائی است و بر این اساس از افراد، رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی خواسته می‌شود از هر گونه اظهار نظری که منجر به برهم زدن آرامش روانی جامعه و تشویش اذهان عمومی شود، خودداری کنند.

درودی گفت: بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری و دستو رئیس قوه قضائیه از این پس با اینگونه رفتارها به ویژه در فضای مجازی با جدیت و قاطعیت بیش از پیش برخورد خواهد شد.

به گزارش ایرنا، به محض وصول گزارش‌هایی از تخلف در یکی از مدارس فوتبال در شهر مشهد، سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان به حراست این وزارتخانه دستور داد تا به موضوع رسیدگی کرده و پس از بررسی این ادعاها، در صورت صحت گزارش‌های رسیده با عامل یا عاملین این اتفاق با قاطعیت برخورد شود.

پس از دستور سجادی، اداره کل حراست ورزش و جوانان خراسان رضوی با همکاری یکی از نهادهای امنیتی در حال بررسی دقیق موضوع هستند و قرار است گزارش بررسی این ادعاها به محض تکمیل، تقدیم وزیر ورزش و مراجع ذیصلاح شود.

چندی پیش مدیررسانه‌ای سابق تیم شهر خودرو با انتشار خبری در فضای مجازی از وقوع یک فاجعه برای فوتبال مشهد خبر داد و مدعی شد والدین ۱۵ نفر از بازیکنان این باشگاه و مدرسه فوتبال آن با مراجعه به حراست اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی از باشگاه و مربی‌نماهای آن به‌خاطر تعرض به فرزندانشان شکایت کرده‌اند. به گفته او این پرونده در دادستانی مفتوح است.

۲ هزار و ۳۹۸ باشگاه دارای مجوز ورزشی در خراسان رضوی فعالیت می‌کنند که از این تعداد، ۹۰۲ باشگاه مختص مردان، ۷۸۴ باشگاه مختص زنان و ۷۱۲ باشگاه نیز مشترک است.

اکنون حدود ۱۸۶ هزار نفر ورزشکار به صورت سازمان یافته در عرصه ورزش خراسان رضوی فعالیت دارند./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.