تکرار روز هوای پاک در تهران

بنابراعلام شرکت کنترل کیفیت هوا،هوای تهران امروز سه‌شنبه ۱۱ بهمن بعد از ماه‌ها پاک شد.

به گزارش شهروند آنلاین،داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد هوای این کلانشهر امروز سه‌شنبه ۱۱ بهمن برای سومین بار در سال،پس از ماه‌ها پاک شده است.

شاخص کنترل کیفیت هوای تهران اکنون روی عدد ۴۲ قرار دارد و هوا پاک است. این در حالی است که در ۲۴ ساعت گذشته شاخص کیفیت هوا روی عدد ۸۶ قرار داشت و هوای تهران در مرز آلودگی بود.

۱۴ ایستگاه سنجش کیفیت هوای تهران امروز در وضع «مطلوب» قرار داشت.

شهرداری مرکز منطقه ۱۲ با شاخص ۱۱۶ آلوده‌ترین ایستگاه سنجش کیفیت هوای تهران است.

داده‌های هیچ‌یک از ۱۴ ایستگاه سنجش کیفیت هوای تهران متعلق به سازمان حفاظت محیط زیست منتشر نشده است.

پایتخت از ابتدای سال تا امروز فقط ۲ روز هوای پاک، ۲۰۵ روز هوای قابل قبول، ۸۸ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه و ۶ روز هوای آلوده برای همه افراد داشته است. این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۱۵ روز هوای پاک، ۱۸۲ روز هوای قابل قبول، ۹۰ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه و ۱۴ روز آلوده برای همه افراد داشته است.

گفتنی است شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا “پاک”، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا “قابل قبول (سالم) یا متوسط”، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا “ناسالم برای گروه‌های حساس”، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا “ناسالم برای همه گروه‌ها”، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا “بسیار ناسالم” و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا “خطرناک” است./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.