خشم بر سر اصلاحات بازنشستگی فرانسه را تکان داد/ گسترش اعتصاب‌ها در انگلیس

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ چهارشنبه، اول فوریه 2023

چهارشنبه، اول فوریه 2023، نیویورک‌تایمز از خشم فرانسویان بر سر طرح بازنشستگی امانوئل مکرون گفت، گاردین از پیامدهای اعتصاب‌های گسترده در بریتانیا.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های گاردین، دیلی اکسپرس و نیویورک‌تایمز به شرح زیر است:

گاردین

اعتصاب‌های گسترده‌ چهارشنبه، اول فوریه 2023، در انگلیس موضوع گزارش اصلی چندین روزنامه بریتانیایی از جمله گاردین، دیلی‌تلگراف، ایندیپندنت و دیلی‌میل در این روز است. گاردین هشدار می‌دهد که «اختلال چشمگیری» در روز چهارشنبه پیش‌بینی می‌شود، زیرا تا نیم میلیون کارمند اعتصاب خواهند کرد. این روزنامه می‌گوید که هزاران مدرسه تعطیل و خطوط ریلی بسته می‌شوند. گاردین همچنین می‌افزاید اتحادیه‌ها می‌گویند مذاکرات برای پایان دادن به اعتصاب‌ها پیش نمی‌رود.

دیلی‌میل از دور ماندن دست‌کم هفت‌میلیون کودک از مدرسه در روز چهارشنبه گفته و ایندیپندنت هم از اعتصاب حدود 200 هزار معلم.

دیلی اکسپرس

گزارش اصلی دیلی اکسپرس در روز چهارشنبه تحلیلی جدید درباره بحران هزینه‌های زندگی در بریتانیا ارائه می‌دهد. این گزارش گفته است که تحقیقات کانتار (Kantar)، موسسه مطالعات بازار بریتانیایی، نشان می‌دهد قیمت مواد غذایی نسبت به سال قبل 16.7 درصد افزایش یافته است؛ به این معنی که خانواده‌ها با «سریع‌ترین افزایش قیمت‌ مواد غذایی از زمان شروع رکوردها» مواجه هستند. این روزنامه در ادامه گفته پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که  امسال صورت‌حساب‌های خرید سالانه تا ۷۸۸ پوند افزایش خواهد یافت.

نیویورک‌تایمز

«خشم بر سر طرح حقوق بازنشستگی فرانسه را تکان داد» عنوان تصویر اصلی صفحه نخست نیویورک‌تایمز است که صحنه‌ای از درگیری‌ها در پاریس را نشان می‌دهد. «چرا فرانسوی‌ها دوباره به اصلاحات بازنشستگی مکرون اعتراض می‌کنند»؛ گزارش نیویورک‌تایمز با این تیتر گفته: «امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، با وجود مقاومت شدید، طرح‌های خود را در زمینه افزایش سن بازنشستگی پیش می‌برد. مکرون با وجود اعتصابات، تظاهرات خیابانی و درگیری پارلمانی قریب‌الوقوع، در حال برنامه‌ریزی برای افزایش سن قانونی بازنشستگی از 62 سال به 64 سال است.»

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.