اعتراض خاص هواداران؛ 500 هزار اشتراک لغو شد!

ضربه سنگین یوونتوس به فوتبال ایتالیا

هوادارن یوونتوس با لغو کردن اشتراک پخش تلویزیونی خود، به حکم دادستان فدراسیون فوتبال ایتالیا اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، در چند روز گذشته، کسر 15 امتیاز یوونتوس به اتهام فساد مالی، خبری شوکه‌کننده برای هواداران این تیم ایتالیایی بود. در حالی که مدیران این باشگاه بارها اعلام کردند با ارائه مستندات جدید، این رأی را باز‌می‌گردانند اما سرانجام هواداران این باشگاه بودند که با یک اتحاد جمعی، اعتراض درست خود را نسبت به این رأی نشان دادند. هوادارن یوونتوس در یک اقدام متحدانه، اشتراک خود را که برای تماشای مسابقات سری آ خریده بودند، لغو کردند. در حالی از مجموع 8 میلیون هوادار یوونتوس در ایتالیا، 500 هزار نفر اشتراک خود را لغو کرده‌اند که بخش مهمی از درآمد لیگ و باشگاه‌های سری آ از حق پخش تلویزیونی است و این اقدام متقابل یوونتوسی‌ها در واکنش به حکم دادستانی فدراسیون می‌تواند وضعیت نابسامان مالی فوتبال ایتالیا را تشدید کند.

نکته جالب توجه این است که در ماه‌های گذشته اخبار زیادی درباره اوضاع نابسامان مالی سری آ در رسانه‌ها مطرح شده بود و این اعتصاب می‌تواند ضربه موثر و مهلکی به فدراسیون و سازمان برگزاری مسابقات فوتبال در ایتالیا وارد کند.

این در حالی است که همزمان با اعتصاب هواداران یوونتوس، مدیران این باشگاه نیز در تلاشند که رأی صادره را به نفع باشگاه خود تغییر دهند. باشگاه یوونتوس در روزهای اخیر با انتشار یک بیانیه اعلام کرده است که توضیحات مقامات قضائی و دادستانی فوتبال ایتالیا برای آنها مبهم است و در بخش دیگری از بیانیه خود مدعی شده که اعتبار دلایل ارائه شده توسط یوونتوس با قاطعیت تایید خواهد شد. در مقابل اما سند ارائه شده توسط FIGC نشان می‌دهد که یوونتوس و برخی از مدیران فعلی و سابق آن چگونه به طور سیستماتیک از تورم‌های نقل و انتقالاتی مصنوعی برای متعادل کردن حساب‌ها استفاده کرده‌اند.

//اتمام پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.