برف و باران ۲۰ هزار نفر را گرفتار کرد/ اسکان اضطراری ۲ هزار نفر در ۲۶ استان کشور

جمعیت هلال احمر در حال امداد رسانی به گرفتارشدگان در برف، آبگرفتگی و طوفان در 26 استان کشور است و تاکنون بیش از 2 هزار نفر اسکان اضطراری دریافت کرده‌اند

به گزارش شهروند آنلاین؛به جز استان‌های بوشهر، خراسان شمالی، قم، گیلان و هرمزگان تمامی‌پهنه کشور درگیر حوادث ناشی از نزولات جوی است و بر اساس گزارش سازمان امداد و نجات هلال احمر از صبح ۱۰ بهمن تا ساعت ۶ صبح امروز ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ امدادرسانی به ۲۰ هزار و ۹۳۲ نفر گرفتار شده در برف، کولاک، آبگرفتگی و طوفان انجام شده است.

این عملیات‌ها در ۶ شهر، ۳۱ روستا، ۱۰ منطقه عشایری و ۱۵۴ جاده‌ی کشور انجام شده است و در جریان آن ۲ هزار و ۴۹ نفر اسکان اضطراری دریافت کردند، ۲۰ نفر به نقاط امن منتقل شدند و ۲۷ نفر با آمبولانس‌های هلال احمر به مراکز درمانی رسیدند.

همچنین نجاتگران هلال احمر عملیات تخلیه آب از ۱۵ واحد مسکونی را انجام داده و ۸۴۵ خودرو گیرافتاده در جاده‌های برفی را رهاسازی کردند.

بر اساس این گزارش ۳۵۰ تیم عملیاتی به استعداد یک هزار و ۲۸۹ امدادگر در عملیات‌های ۳ روز گذشته مشارکت داشتند و هم اکنون امدادرسانی در استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و لرستان ادامه دارد.

از صبح ۱۰ بهمن تا امروز، ۲ هزار و ۲۲۷ تخته پتو، یک هزار و ۲۹۵ بسته غذایی، یک هزار و ۵۰ بطری آب معدنی، ۴۲۰ کیلوگرم نایلون و ۷۳ شعله والور، در بین متاثرین از حوادث ناشی از نزولات جوی توزیع شده است.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.