رئیس جمهور: فراهم کردن زمینه‌ پرورش انسان‌های فرهیخته و انقلابی هدف نهایی مدرسه‌سازی است

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان گفت: فراهم کردن زمینه‌های پرورش انسان‌های فرهیخته، موثر، مومن و انقلابی در کشور هدف نهایی مدرسه‌سازی است، مسئولان و خیران در شکل‌گیری آموزش و پرورش تراز انقلاب اسلامی وظایف مهمی بر عهده دارند

به گزارش شهروند آنلاین؛ سید ابراهیم رئیسی در آیین افتتاح یکهزا رو یکصد طرح آموزشی سراسر کشور که در فشافویه شهرستان ری به صورت برخط برگزار شد، اظهار داشت: خیران مدرسه‌ساز در آموزش و پرورش اقدامات ماندگار و مهمی انجام داده‌اند

مهم‌تر این که این مدارس به کارخانه‌های عظیم انسان‌سازی تبدیل شوند که در این زمینه معلمان نقش محوری در تربیت انسان‌های آینده‌ساز بر عهده دارند.

وی با یادآوری زحمات شهیدان رجایی، باهنر و مرحوم پرورش در سراسر کشور با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اقدامات خوبی در عرصه آموزش و پرورش انجام شده، اما کافی نیست، خاطرنشان کرد: مسئولان آموزش و پرورش و خیران در راستای شکل‌گیری آموزش و پرورش تراز انقلاب اسلامی وظایف مهمی بر عهده دارند و فراهم کردن زمینه‌های پرورش انسان‌های فرهیخته، موثر، مومن و انقلابی در کشور هدف نهایی این مسیر است.

رئیسی با اشاره به افتتاح یکهزار و یکصد طرح آموزشی و پرورشی افزود: با همکاری دولت و خیران می‌توان در برخی مناطق که کمبود فضای آموزشی و پرورشی وجود دارد، در زمان کوتاهی بسترهای مناسب برای تربیت دانش‌آموزان را فراهم کرد.
رئیس جمهور تصریح کرد: مشارکت خیران در ساخت مدرسه برای پرورش آینده‌سازان کشور و تحویل آنها به جامعه، مصداق بارز باقیات الصالحات و صدقه جاریه است.
رئیس جمهور در ابتدای سخنانش با تبریک اعیاد ماه رجب از جمله ولادت حضرت علی(ع) و بعثت نبی مکرم اسلام، این اعیاد را روزهایی بسیار ارزشمند و ماندگار برای حیات بشریت خواند و یادآور شد: باید تقارن چهل و چهارمین فجر پیروزی انقلاب اسلامی با ماه رجب را به فال نیک گرفت.

رییس جمهور امروز در بدو ورود به شهرستان ری، در مراسم بهره‌برداری از دبیرستان خیرساز دکتر رضا گل نراقی در بخش حسن آباد فشافویه ری حضور یافت و ضمن افتتاح این مرکز آموزشی، به صورت برخط (آنلاین) ۵ هزار کلاس درس در سراسر کشور را به بهره‌برداری رساند.

سید ابراهیم رییسی روز پنجشنبه در سفر یک روزه به شهرستان ری، در بدو ورود مورد استقبال مسئولان استانی و شهرستانی قرار گرفت و پس از آن در مراسم بهره برداری از مدارس تازه ساخت کشور از جمله دبیرستان گل نراقی که به صورت همزمان و بر خط در بخش حسن آباد فشافویه برگزار می شد، شرکت کرد.

همچنین از طریق ارتباط تصویری با سراسر کشور و با حضور رییس جمهور و وزیر آموزش و پرورش، به صورت همزمان یکهزار و ۱۰۰ مدرسه و طرح آموزشی و پرورشی با ۵ هزار و ۱۶۴ کلاس درس در ۳۱ استان کشور به بهره‌برداری رسید.

از این تعداد طرح آموزشی، ۵۸۲ طرح از محل منابع دولتی و ۵۱۸ طرح هم از محل منابع مشارکتی ساخته شده است.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.