رئیسی: برای حل مشکلات کشور نباید منتظر بیگانگان بود

رئیس جمهور گفت: برای حل مشکلات داخلی کشور نباید منتظر بیگانگان باشیم، ما نیروهای کارآمدی داریم که با اتکاء به آنان می‌توانیم موانع را برطرف کنیم.

به گزارش شهروند آنلاین؛سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در جمع مردم شهرری در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) اظهار داشت: مهمترین ظرفیت جمهوری اسلامی در شرایط کنونی نیروی متراکم و وفادار به انقلاب و ارزشها هستند که باید این ظرفیت ها شناحته شود.

وی خاطرنشان کرد: امام راحل پرچم استقلال، آزادی و مردم سالاری دینی را برپایه دین و ارزشهای الهی برافراشت، این همان پرچم اقتدار، عزت وافتحار برای کشور و نظام جمهوری اسلامی است.

رئیس جمهور با بیان اینکه ملت ایران اراده کرده ‌که سرنوشت خود را رقم بزند و روی پای خود بایستد، ادامه داد: امروز ملت بزرگ ایران ملتی سرافراز است و افتخار دارد در مقابل قدرت‌های بزرگ ایستاده است.

وی اضافه کرد: به برکت خون مطهر شهدا، بیداری اسلامی در منطقه بوجود آمده است، بسیاری از ملت‌های منطقه همچون فلسطین، لبنان، یمن و بسیاری از نقاط عالم عزت خود را به برکت انقلاب اسلامی باز یافته‌اند.

رشد ۴۰ تا ۵۰ درصدی تجارت در منطقه 
رئیسی گفت: به برکت راهنمایی های رهبر فرزانه انقلاب و حضور شما مردم، بسیاری از تحریم ها خنثی شده است؛ فکر می کردند با تحریم ها نمی توانیم نفت را صادر کنیم اما میزان خوبی امروز صادرات داریم و تجارت ما رشد ۴۰ تا ۵۰ درصدی در منطقه دارد.

وی افزود: دشمن وقتی دید تحریم ها خنثی شد یک جنگ ترکیبی را که همه در آن حضور داشتند، آغاز کرد و فکر می کردند می توانند ملت ایران را متوقف کنند؛  آنها با تصور اینکه که می توانند موفقیتی کسب کنند، جنگ روانی را شروع و فتنه کردند اما ملت ایران با هوشیاری نقشه آنان را نقش بر آن کرد.

رئیس جمهور گفت: من از مردم به ویژه از زنان و دختران با فضیلتمان تشکر می کنم که دشمن را ناکام گذاشتند؛ امروز کشورهای منطقه و اروپایی که نادرست عمل کردند به ما پیغام می دهند که بیایید در سطحی با هم حرف بزنیم.

دشمن دچار اشتباه محاسباتی شد
رئیس جمهور خطاب به دشمنان ملت ایران گفت: دچار اشتباه در محاسبه شدید چرا که ملت ایران مقاوم و با بصیرت است؛ تصور کردید که در تحریم ها به ملت فشار می آید البته تحریم ها مشکلاتی ایجاد کرد اما نتوانست ملت را از اهداف خود باز دارد.

وی همچنین با بیان این که دشمن در اوضاع اقتصادی کشور فتنه‌گری می کند و سعی بر تضعیف پول ملی ما دارد، تاکید کرد:  اما مردم ما شما را می شناسند و حتما این شرایط هم با مشارکت همه قابل عبور است چراکه این ملت ثروت و آگاهی دارد و از این شرایط گذر می کند.

آینده اقتصاد ایران روشن است
رئیسی در بخش دیگری از سخنانش گفت: برداشت ما این است که کشور برغم مشکلات و تنگناهای معیشتی، با امکانات و با مردم مقاومی که داریم، مشکلات را پشت سر می گذارد و بنده آینده را برای اقتصاد و معیشت بسیار روشن می بینیم.

وی توضیح داد: آمار بیکاری ۱۹ استان کشور نزولی است؛ آمار بیکاری در آعاز کار دولت مردمی در بعضی استان ها ۸.۹ درصد بود که امروز ۷ دهم آن کم شده است.

رئیسی با بیان این که  سه هزار کارخانه تعطیل و نیمه تعطیل را به چرخه تولید بازگرداندیم تا اقتصاد پیشرفت کند؛ ادامه داد: امروز از طرح های ری بازدید داشتیم؛ اعتباراتی نیاز دارند و گفته شد تا اعتبارات تامین شود.

رئیس جمهور با بیان این که ما امروز برای اتمام طرح های عمرانی ری زمان بندی تعیین کردیم، افزود: خیلی از طرح های نیمه کاره شما را رنج می دهد. اتمام این طرح ها فرقی ندارد به نام کسی تمام شود چراکه به نام انقلاب است.

جای نگرانی برای ذخائر ارزی نیست
وی همچنین با بیان این که ذخائر ارزی ما جای نگرانی ندارد، اما با شایعه نگرانی ایجاد می کنند، اظهار کرد:  امروز دولت ارز در اختیار کسانی که بخواهند کار اقتصادی کنند قرار می دهد و به کوری چشم دشمنان در این عرصه کمبود نداشتیم و نداریم.

رییسی در خصوص نظام اداری و پاسخگویی به مردم که از دیگر مطالبات عمومی است،خطاب به مسوولان تصریح کرد: خدمت به مردم از بزرگترین افتخارات است.

وی با یادآوری اهمیت خدمت به مردم و گره‌گشایی از کار آنان به ویژه در ماه رجب به عنوان ماه استعفار و نجوا با خدا، گفت:  باید کاری کنیم مردم ازادارات ناراضی بیرون نروند و عبادت ما، نوکری مردم است.

رئیسی همچنین با تاکید بر اراده دولت برای مقابله با فساد در کشور به تبعیت از ارزش های اسلامی
افزود: ما پیشرفت و توسعه را برای کشور ضروری می دانیم اما رهبر معظم انقلاب فرمودند پیشرفت در پرتو عدالت باشد؛ گفتمان دولت گفتمان پیشرفت در پرتو عدالت است.

رئیس جمهور با بیان این که  کار ما در ۴۴ ساله شدن انقلاب آن است که شاکر خداوند باشیم و شکر آن را در گره گشایی کار مردم بجا بیاوریم؛ خاطرنشان کرد:  باید این انقلاب را با سخن و روشی نو معرفی کنیم تا جوانان بدانند میراث گرانقدری داریم و میراث امام باید حفظ شود.

وی یادآور شد: منطقه به منطقه شهرستان را بازدید داشتیم و امشب در شورای اداری مباحث ری و منطقه را در نظر می گیریم و از دیدگاه مردم به ویژه جوانان استفاده می کنیم.

رئیس جمهور پس از پایان سخنرانی مضجع شریف عبدالعظیم حسنی (ع) را زیارت کرد./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.