ماهیت شایعه‌سازان افشا شود/ نخبگان برای تبیین جایگاه دینی و قانونی حجاب وارد میدان شوند

رئیسی در دیدار علما و روحانیون شهر ری:

رئیس جمهور اغتشاشات اخیر را جنگ ترکیبی تمام عیار علیه ملت و نظام برشمرد که دشمن به بهانه مسئله حجاب تهاجم عظیمی علیه فرهنگ و باورهای مردم تدارک دیده بود، اما به لطف خدای متعال و بصیرت مردم، شکست خورد

به گزارش شهروند آنلاین؛سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر پنجشنبه در ادامه برنامه‌های سفر یک روزه خود به شهرستان ری، در دیدار علما، روحانیون و اساتید حوزه علمیه این شهرستان، ضمن تقدیر از مجاهدت‌های ایشان در کسوت تبلیغی و تبیینی گفت: تبلیغ دین و ارزش‌های الهی همواره با مشکلات و سختی‌ها مواجه بوده است، اما پروردگار در مصادیق متعدد در صدر اسلام نبی مکرم اسلام (ص) را تنها به خشیت از خود و نترسیدن از فضاسازی‌ها توصیه و امر فرموده است.
رئیس جمهور هدف شایعه‌سازان را تبدیل امید به یأس در جامعه دانست و بر اقدام مجاهدانه در عرصه تبلیغ دین و همچنین افشای ماهیت مرجفون یا همان شایعه‌سازان در جامعه تاکید کرد.
رئیس جمهور همچنین اغتشاشات اخیر را جنگ ترکیبی تمام عیار علیه ملت و نظام برشمرد که دشمن به بهانه مسئله حجاب تهاجم عظیمی علیه فرهنگ و باورهای مردم تدارک دیده بود، اما به لطف خدای متعال و بصیرت مردم، شکست خورد.
رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جایگاه دینی و قانونی حجاب در کشور از همه فعالان فرهنگی بویژه روحانیون، رسانه‌ها و نخبگان خواست برای تبیین این مقوله مهم دینی، فرهنگی و قانونی تمام قد وارد میدان شوند.
رئیسی همچنین درباره وضعیت سند ۲۰۳۰ در دولت سیزدهم که از سوی یکی از حاضرین مطرح شد، تصریح کرد: موضوع توقف اجرای سند ۲۰۳۰ در دولت قبل با تاکید رهبر معظم انقلاب در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده بود، اما به دستگاه‌ها ابلاغ نشده بود. لذا از اولین اقدامات دولت سیزدهم ابلاغ توقف اجرای این سند به دستگاه‌های اجرایی بود و بنده نیز در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل صراحتاً در قبال آن موضع گرفته و اعلام کردم ما در جمهوری اسلامی ایران سند تحول بنیادین داریم و قطعاً بر همان مبنا عمل خواهیم کرد.
رئیس جمهور افزود: بارها اعلام کرده‌ایم که ما ابایی در استفاده از تجربیات خارج از مرزها نداریم، اما نسبت به نسخه‌های دیگران به شدت با حساسیت عمل می‌کنیم.
رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل مربوط به شهرستان ری از جمله مسائل فرهنگی اشاره کرد و گفت: تلاش بر این است که توجه به مسائل اقتصادی و معیشتی مردم، دولت را از توجه به موضوعات مهم فرهنگی غافل نکند.
توجه دولت به مساجد و حوزه‌های علمیه شهرستان و همچنین مسائل بهداشتی و درمانی شهرستان ری از دیگر نکاتی بود که رئیس جمهور در جمع علما، روحانیون و اساتید حوزه این شهرستان به آنها اشاره و بر توجه دولت به این مسائل تاکید کرد./ ایسنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.