پیش‌بینی کاهش دما تا ۷ درجه در نیمی از کشور/ هشدار یخبندان و کولاک برف در ارتفاعات تهران

سازمان هواشناسی اعلام‌کرد؛

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد ضمن اعلام ماندگاری هوای سرد در اغلب مناطق کشور، نسبت به کاهش دما تا ۷ درجه در مناطق غرب، شمال غرب، مرکز، شمال شرق و استان‌های قزوین، البرز، سمنان و تهران تا پایان روز یکشنبه خبر داد

به گزارش شهروند آنلاین؛ بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، فعالیت سامانه بارشی امروز در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی ادامه دارد.

هم چنین تا روز یک‌شنبه با کاهش دما (۳ تا ۷ درجه‌ای) در مناطق غرب شمال غرب، مرکز شمال شرق و استان‌های قزوین، البرز، سمنان و تهران روبرو هستیم.

اثر مخاطره نیز یخبندان و لغزندگی جاده‌ها، احتمال خسارت به صنعت کشاورزی، افزایش مصرف سوخت اعلام شده است.

سازمان هواشناسی نسبت به مدیریت مصرف سوخت و حامل‌های انرژی از جمله گاز، احتیاط لازم و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی در سفرها توصیه کرده است.

سازمان هواشناسی هم چنین با پیش بینی افزایش ارتفاع موج در ساحل بین ۱ تا ۱/۵متر و در فراساحل ۱/۵ تا ۲ متر در دریای خزر، نواحی ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان، مازندران و گلستان خبر داد.

هواشناسی درباره خسارت به شناورهای سبک، تفریحی و با احتمال نیمه سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی هشدار سطح زرد صادر کرده است.

امروز هم چنین در آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، قم، شمال اصفهان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، وزش باد شدید، در مناطق مستعد خیزش گردوخاک و در ارتفاعات کولاک برف و احتمال سقوط بهمن پیش بینی شده است./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.