واردات ارز به هر میزان بدون مالیات آزاد شد / دستگاه‌های امنیتی حق ممانعت ندارند

بخشنامه سازمان امور مالیاتی:

مصوبه قانونی در خصوص معافیت مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی بابت ورود ارز اعم از اسکناس و حواله جهت اجرا به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور ابلاغ شد

به گزارش شهروند آنلاین؛رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور طی بخشنامه ای، مصوبه قانونی مراجع ذیربط در خصوص معافیت مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی بابت ورود ارز اعم از اسکناس و حواله را جهت اجرا به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور ابلاغ کرد.

داوود منظور رییس کل سازمان امور مالیاتی در بخشنامه‌ای خطاب به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور ذکر کرده است که پیرو بخشنامه شماره 200/1401/4 مورخ 1400/01/27 و با عنایت به مصوبه قانونی مراجع ذی ربط ورود ارز (اعم از اسکناس و حواله معاف از مالیات) است. هر شخص حقیقی و حقوقی می تواند با اظهار ارز در گمرکات ورودی، به هر میزان اسکناس ارز به کشور وارد نماید و هیچ یک از دستگاه ‏های امنیتی انتظامی و گمرک حق ممانعت از آن را ندارد.

در ادامه بخشنامه مذکور قید شده است: بانک مرکزی وزارت امور اقتصادی و دارایی نیروی انتظامی و سایر دستگاه‏ های مرتبط موظفند ترتیبی اتخاذ نمایند تا ورود ارز، تسهیل و فعالان در این حوزه نگران موضوع مالیات و برخورد نظارتی پیرامون واکاوی منشا سرمایه نشوند.

در این بخشنامه تاکید شده است: اعتبار این مصوبه از تاریخ ابلاغ تا پایان آبان ماه 1402 خواهد بود./تسنیم

 

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.