امدادرسانی به بیش از ۲۷ هزار نفر در باران و برف و طوفان ۲۷ استان

در ۵ روز گذشته و با تلاش امدادگران هلال‌احمر انجام شد:

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی به بیش از ۲۷ هزار نفر متاثر از سوانح جوی کشور در ۵ روز گذشته خبر داد

به گزارش شهروند آنلاین؛محمودی در تشریح شرایط جوی کشور (آبگرفتگی، کولاک برف و طوفان) از ۱۰ بهمن تا ساعت ۶ صبح امروز ۱۵ بهمن‌ماه گفت: در این مدت در سراسر کشور شاهد بارش باران و برف بودیم و به جز استان‌های خراسان شمالی، قم، گیلان و هرمزگان، سایر استان‌ها به خدمات امدادی نیازمند شدند.
وی با بیان اینکه ۵۱۹ تیم شامل ۱۸۷۳ امدادگر و نجاتگر هلال‌احمر در این مدت در ۲۵۵ منطقه مشغول خدمت به هموطنان حادثه‌دیده بودند، افزود: امدادگران به ٢٧ هزار و ٣٧٣ نفر امدادرسانی کرده، ٣١١٦ نفر را اسکان اضطراری و ٣٥ مصدوم را به مراکز درمانی انتقال دادند. همچنین ٢٦ فرد گرفتار شده در برف و کولاک و سیلاب نقاط مختلف کشور با تلاش امدادگران به منطقه امن منتقل شدند.
به گفته سرپرست سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر، امدادگران این جمعیت ۹۵۳ خودرو را نیز در جاده‌های برف‌گرفته رهاسازی و آبگرفتگی ۳۹ واحد مسکونی را تخلیه کردند.
محمودی افزود: امدادگران در ۵ روز گذشته ٣٢ دستگاه چادر امدادی، ٣٢٦٥ تخته پتو، ١٠٣٤ کیلوگرم نایلون، ١٨٢٢ بسته غذایی و ٢٦٧ کیلوگرم خرما، ۱۹۴ ست شست‌وشو، ۳۳۴ کیلوگرم حبوبات، ۱۳۹ شعله والور، ١٠٦٨ کیلوگرم برنج، ١٣٤٦ قوطی کنسروجات، ١١٦٨ بطری آب معدنی و ٣٨٥٥ قرص نان میان متاثران از سوانح جوی توزیع کرده‌اند.
سرپرست سازمان امدادونجات هلال‌احمر افزود: امدادرسانی در ۴ استان چهارمحال و بختیاری، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و کردستان ادامه دارد.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.