کاهش اعتماد به پلیس آمریکا/روابط چین و ایالات متحده به کدام سو می‌رود؟

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ شنبه، 4 فوریه 2023

«نظرسنجی نشان می‌دهد که اعتماد به پلیس در حال کاهش است» عنوان گزارش واشینگتن‌پست در روز شنبه، 4 فوریه 2023 است.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های واشینگتن‌پست، دیلی استار و ژاپن‌تایمز به شرح زیر است:

واشینگتن‌پست

«نظرسنجی نشان می‌دهد که اعتماد به پلیس در حال کاهش است» عنوان گزارش واشینگتن‌پست است. در این گزارش آمده: «نظرسنجی واشینگتن‌پست ای‌بی‌سی می‌گوید پس از ضرب و شتم تایر نیکولز، اعتماد به پلیس کاهش یافته است. بر اساس نظرسنجی واشینگتن‌پست-ای‌بی‌سی‌نیوز، پس از اینکه تایر نیکولز، جوان سیاهپوست، ماه گذشته توسط افسران پلیس در ممفیس مورد ضرب‌وشتم خشونت‌آمیز منجر به قتل قرار گرفت، اعتماد عمومی به پلیس کاهش یافت و آمریکایی‌ها به‌طور فزاینده‌ای تردید دارند که آیا افسران مجری قانون در استفاده مناسب از قدرت به‌درستی آموزش دیده‌اند یا با سفیدپوستان و سیاهپوستان یکسان رفتار می‌کنند.»

دیلی استار

صفحه اول دیلی استار گزارش متفاوتی دارد که می‌گوید بلای مرغ دریایی بریتانیا در مقایسه با «جغدهای دیوانه» که ساکنان میدلندز غربی انگلستان را اسیر کرده‌اند، رنگ باخته است. این روزنامه ادعا می‌کند که یک جغد شاخدار بزرگ کانادایی که بسیار «عصبانی» است، مردم را مجبور کرده در خانه‌های خود پنهان شوند! این پرنده شکاری ترسناک که 2 فوت (60 سانتیمتر) قد دارد، در یکسری حملات دیوانه‌وار کودکان و حیوانات را زخمی کرده است و ساکنان از جمله سالخوردگان اکنون می‌ترسند از خانه بیرون بیایند. کارشناسان گمان می‌کنند این جغد خشمگین در این فصل جفتگیری درمانده و مستأصل شده است!

ژاپن‌تایمز

گزارش اصلی ژاپن‌تایمز بر روابط چین و ایالات متحده متمرکز است. در این گزارش آمده: «با توجه به اینکه ایالات متحده و چین به ظاهر تمایلی به مصالحه در مورد مسائل پیچیده و دشوار ندارند، دو ابرقدرت جهان قرار است محدودیت‌های تعامل دیپلماتیک خود را در سفر قریب‌الوقوع آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، به پکن بسنجند. این سفر که انتظار می‌رود از یکشنبه تا دوشنبه انجام شود، با هدف یافتن راه‌هایی برای کنترل تنش‌ها، ترویج گفت‌وگو و ایجاد حفاظ‌هایی برای جلوگیری از تغییر مسیر روابط به سرعت رو به وخامت، به سمت بحران یا حتی درگیری صورت می‌گیرد.»

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.