ابتلای همزمان به آنفلوآنزا و کووید-۱۹

کشف اولین بیمار ترکیبی در شهرستان سولانو در ایالت کالیفرنیا

یکی از کارمندان بخش مراقبت‌های بهداشتی شهرستان سولانو در ایالت کالیفرنیا به طور همزمان به آنفلوانزا و کووید-۱۹ مبتلا شد.

شهروند آنلاین: به گزارش سایت خبری ای بی سی 10، یکی از کارمندان بخش مراقبت‌های بهداشتی شهرستان سولانو در ایالت کالیفرنیا به طور همزمان به آنفلوانزا و کووید-۱۹ مبتلا شده است.

مقام‌های بهداشتی با استناد به حفظ حریم شخصی بیمار، جزئیات کمی از او ازجمله سن یا جنسیت او فاش کردند اما گفتند که این بیمار بین ۲۰ تا ۶۵ سال داشت و در بخش مراقبت‌های بهداشتی فعالیت می‌کرد و هیچ بیماری زمینه‌ای نیز نداشت.

مشخص نیست که آیا می‌توان این مورد ابتلا را به عنوان نخستین ابتلای همزمان آنفلوآنزا و کووید-۱۹ در ایالات متحده آمریکا عنوان کرد اما روزنامه نیویورک‌تایمز در این زمینه نوشت که ممکن است با توجه به شیوع بالای ویروس کرونا در فصل سرما و همزمانی آن با شیوع بیشتر ویروس آنفلوآنزا، آخرین مورد نیز نباشد.

مقام‌های حوزه بهداشت آمریکا هشدار داده است که ممکن است مردم با آنچه که «عفونت دوقلو» نامیده می‌شود روبه‌رو شوند.

بلا ماتیاس، رئیس اداره بهداشت شهرستان سولانو گفت که بیمار مبتلا به این دو بیماری در حال بهبودی است.

او افزود: «این یک نشانه کاملا واضح از احتمال وقوع دو بیماری به طور همزمان است. می‌دانیم که در این فصل ویروس آنفلوآنزا وجود دارد همزمان موارد ابتلا به کووید-۱۹ را نیز شاهد هستیم. ابتلا به هر یک از بیماری‌ها ممکن است سیستم ایمنی بدن را ضعیف و نسبت به بیماری دیگر مستعدتر کند.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.