یک نفر این پرتغالی را مهار کند!

بازتاب گسترده درگیری و احتمال محرومیت ساپینتو

ساپینتو یک جلسه محرومیت تعلیقی در پرونده انضباطی‌اش دارد و حالا با توجه به تکرار رفتار غیرحرفه‌ای به کمیته انضباطی احضار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، ریکاردو ساپینتو ‌بار دیگر حماسه آفرید. این‌بار با وجود اینکه تحریک او توسط یکی از مربیان مس کرمان برای همه قابل‌مشاهده بود، اما به‌صورت یک مأمور نیروی انتظامی سیلی زد تا جنجال بزرگ دیگری حول نیمکت استقلال اتفاق بیفتد. حالا حتی اگر باشگاه استقلال هم تمام‌قد پشت سرمربی پرتغالی خود ایستاده باشد، رفتار عجیب ساپینتو مورد اشاره بسیاری از اهالی فوتبال است و احتمالا محرومیتی جدید برای او به همراه خواهد داشت.

ماجرا چه بود؟

در جریان بازی استقلال و مس کرمان که با برتری 3بر 2 آبی‌ها خاتمه یافت، مربی دروازه‌بان‌های مس کرمان به‌طور ناگهانی به سمت ریکاردو سایپنتو رفت و با دست به سینه سرمربی استقلال زد؛ رفتاری که آتش درگیری میان نیمکت‌نشینان هر دو تیم را روشن کرد. این در حالی بود که ساپینتو هیچ عکس‌العملی بابت حرکت مربی حریف از خود نشان نداده بود. پس از پایان درگیری‌ها، داور مسابقه به ساپینتو کارت قرمز نشان داد و او را از روی نیمکت استقلال اخراج کرد. همین موضوع باعث شد تا سایپنتو به سمت هواداران کرمانی برود و مشت‌های گره کرده خود را به آنها نشان بدهد. این البته پایان داستان نبود. هنگام خروج ساپینتو از ورزشگاه، درگیری دیگری میان کادرفنی استقلال با مأموران نیز رخ داد تا این بازی بیش از پیش جنجالی شود.

دفاعیه تمام‌قد استقلال و سکوت سرمربی

در کنار همه مسائل مطرح‌شده، اما مسئولان باشگاه استقلال پشت سایپنتو ایستاده‌اند و از او حمایت می‌کنند. ساپینتو شخصا هیچ‌صحبتی درخصوص مسائل پیش‌آمده نکرده و همه‌‌چیز را به باشگاه سپرده است. در عین حال، علاوه بر حمایت کامل علی فتح‌الله‌زاده از ساپینتو، باشگاه استقلال هم با بیانیه‌های مختلف سعی بر مهار کردن حواشی ماجرا دارد و بردن آن به سمتی که به سود سرمربی‌اش باشد. در بخشی از بیانیه مهم استقلال آمده است: «باشگاه استقلال ضمن محکوم کردن رفتارهای زشت و دور از ‌شان فوتبال که توسط برخی اعضای تیم مس کرمان و عوامل حاضر در ورزشگاه رخ داد، این اتفاقات را به‌شدت محکوم کرده و از این افراد به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال شکایت می‌کند. انجام رفتارهای زشت و تحریک‌آمیز و بعد ژست طلبکار گرفتن و مظلوم‌نمایی و فرافکنی، در فوتبال قدیمی شده و متعلق به دهه‌ها قبل است.»

ساپینتو محروم می‌شود؟

با وجود اینکه شروع‌کننده جنجال کرمان ساپینتو نبود، اما رفتار این مربی بسیار مورد انتقاد واقع شده است. ساپینتو در گذشته دو بار کنار زمین خبرساز شد که به دو بازی استقلال مقابل ملوان و گل‌گهر سیرجان برمی‌گردد. او به واسطه رفتارش از ابتدای فصل تاکنون 550میلیون تومان جریمه نقدی شده و 6بازی هم به‌دلیل محرومیت روی نیمکت ننشسته است! ساپینتو همچنین یک جلسه محرومیت تعلیقی در پرونده انضباطی‌اش دارد و حالا با توجه به تکرار رفتار غیرحرفه‌ای به کمیته انضباطی احضار خواهد شد. ساپینتو باید درخصوص رفتارش پاسخگو باشد و به همین‌خاطر احتمالا شاهد محرومیت دوباره این مربی باشیم.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.