213 همت؛ ارزش مالیاتی پرونده‌های بلاتکلیف

رئیس کل سازمان امور مالیاتی از رشد ۵۴ درصدی درآمدهای مالیاتی در لایحه بودجه آینده خبر داد و گفت: این افزایش سهم مالیاتی در بودجه بدون فشار به مالیات‌دهندگان و بخش تولید است.

به گزارش شهروند آنلاین، «داود منظور» در نشست خبری به مناسبت دهه‌فجر اظهار داشت: مجموع افزایش درآمد مالیاتی در سال آینده ۷۰۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

او افزود:‌ تعداد زیادی پرونده مالیاتی از دوره قبل، بلاتکلیف مانده‌اند که رقم آن به ۲۱۳ همت می‌رسد که باید این پرونده‌ها سریعا تعیین تکلیف شود.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه تاکنون ۲۰۰ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی از محل رسیدگی به پرونده‌های سال‌های قبل قطعی شده است گفت: بقیه پرونده‌ها در حال رسیدگی است.

او گفت: درآمد مالیاتی سال آینده ۲۴۰ هزار میلیارد تومان نسبت به سال جاری افزایش خواهد داشت، ‌ پرونده‌های هیأت‌های مالیاتی که از سوی مؤدیان ابراز شده است حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است که پیش‌بینی شده است ۴۰ درصد آن به میزان حدود ۸۰هزار میلیارد تومان وصول خواهد شد.

منظور بیان داشت: منبع دیگر مالیات بر ارزش افزوده است که در حال حاضر این نوع مالیات ۴۵ درصد از درآمدهای مالیاتی را تشکیل می‌دهد.

او با اشاره به اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی گفت: اشراف اطلاعاتی و شفافیت سازمان مالیاتی بر معاملات افراد پیش‌بینی می‌شود درآمد جدیدی از این محل کسب می‌شود.

او گفت: از اول آبان سال جاری تاکنون در قالب سامانه مؤدیان ۱۱ میلیون صورت‌حساب مالیاتی صادر شده که رقم مالیات آن بالغ بر ۵۰۰ هزار میلیارد تومان است، همچنین میزان مالیات ارزش افزوده که در سامانه‌های سازمان مالیاتی ثبت شده ۳۳ هزار میلیارد تومان از سوی ۴۰۰ شرکت بورسی ثبت شده است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه در قالب تبصره ماده ۱۰۰ مالیاتی برای اصناف یک رشد ۱۰ تا ۱۵ درصد به صورت توافقی صورت می‌گیرد گفت: میزان رشد مالیات اصناف کمتر از رشد مالیات بر حقوق و دستمزد شده بود به‌گونه‌ای که در برخی اصناف هر واحد صنفی سالانه ۶ میلیون تومان مالیات می‌داد در حالی که یک نفر حقوق‌بگیر سالانه ۸ میلیون تومان مالیات پرداخت می‌کرد اما از امسال روش توافقی برداشته شد و مالیات مقطوع ماده ۱۰۰ بر اساس واریز به پوزها در نظر گرفته شد.

منظور اظهار داشت: ۳.۳ میلیون مؤدی مالیاتی در بخش مشاغل مالیات قطعی خود را پذیرفتند که این مالیات از محل درآمد ناشی از فروش به دست می‌آید و امسال در ارائه اظهارنامه تبصره ۱۰۰ رشدی معادل ۲۰۰ درصد اتفاق افتاده و پیش‌بینی می‌کنیم میزان مالیات هم به همین مقدار باشد که گامی در جهت ایجاد عدالت مالیاتی بین مشاغل و حقوق‌بگیران برقرار خواهد شد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی با اشاره به طرح مالیات بر عایدی سرمایه گفت: این نوع مالیات عملا مالیات بر سوداگری بر دارایی‌های ثابت به ویژه خودرو و ملک است و هدف آن تنظیم‌گری است که افرادی که از خرید و فروش مکرر ملک و خودرو سودی کسب می‌کنند مالیات از آنها گرفته شود.

منظور بیان داشت:‌ در حال حاضر طبق ماده ۱۰۵ قانون مالیات‌های مستقیم سود سپرده بانکی از مالیات معاف است و هنوز هیچ بحثی در مورد حذف این معافیت وجود ندارد./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.