گمشده قله پرسون پیدا شد

پایان یک عملیات نفسگیر در ارتفاعات تهران

۹روز از ناپدیدشدن مرد ۵۲ساله در ارتفاعات تهران گذشت. در این مدت  ۱۳۱ آتش‌نشان و ۲۵ کوهنورد و ۸ مأمور نیروی انتظامی در منطقه به دنبال ردی از این مرد گشتند اما گمشده قله پیدا نشد، تا اینکه صبح جمعه یک کوهنورد درحال گذر از منطقه ضلع شرقی دیواره قله ساکا با پیکر بی‌جان این مرد برخورد می‌کند.

طبق اعلام به هلال‌احمر بلافاصله حدود ساعت ۹ صبح، یک تیم امدادونجات کوهستان از شمیرانات و یک تیم واکنش سریع از استان تهران به منطقه اعزام می‌شود.

پس از بررسی امدادگران مشخص شد پیکر کشف‌شده مربوط به مرد ۵۲‌ساله و گمشده‌ قله پرسون است که در نهایت ساعت ۱۶عصرجمعه پیکر او تحویل کلانتری لواسان شد.

 گزارش ناپدیدشدن یک کوهنورد

روز چهارشنبه آخرین روز مهر سال ۹۹، گزارش مفقود‌شدن یک مرد ۵۲‌ساله در دشت هویج توسط کلانتری ۱۶۶ لواسانات به هلال‌احمر استان تهران اعلام شد که به سرعت یک تیم از شمیرانات با خودروی پیکاپ به منطقه‌ اعلامی اعزام شد که جست‌وجو‌ها به نتیجه نرسید.

یک تیم واکنش سریع از استان تهران و یک تیم دیگر از شمیرانات عملیات جست‌وجو را در دومین روز از وقوع حادثه آغاز کردند. با توجه به شرایط منطقه و نیاز به جست‌وجوی هوایی یک دستگاه پهباد هم از شعبه اسلامشهر به منطقه اعزام شد و عملیات را ادامه داد.

با اضافه‌شدن نفرات جدید از امدادگران و ادامه جست‌وجو‌ها در ۶ منطقه‌ افجه، دشت هویج، پرسون، برگ جهان، ریزان و آتش کوه، فرد گمشده پیدا نشد و عملیات به روز سوم و چهارم رسید.

در ادامه عملیات، تنها دو لکه در آتش‌کوه توسط پهباد شناسایی شد. تیم‌های جست‌وجو و نجات با یک دوربین فوق‌حرفه‌ای این لکه‌ها را بررسی کردند. تیم‌ها همراه با فرمانده تیم واکنش سریع استان تهران شب را در قله کمپ زدند. با طلوع آفتاب عملیات را مجدد ادامه دادند.

۱۶۴نفر به دنبال مرد کوهنورد

پنجمین و آخرین روز عملیات امدادگران و نیروی واکنش سریع جمعیت هلال‌احمر تهران بود،تنها تکه سنگی شبیه به پیکر یک انسان را کشف کردند و نشانی از این مرد گم‌شده نبود، به همین دلیل هم با وجود همکاری داوطلبانه ۲۵ کوهنورد و ۸ نیروی انتظامی عملیات جست‌وجو ناتمام ماند.

دو هلی‌شات، یک دستگاه موتور چهارچرخ «ای‌تی‌وی» و یک فروند پهپاد هم از جمله تجهیزات ویژه‌ای بود که در این عملیات به کار گرفته شد.

تا اینکه صبح جمعه نهم آبان‌ماه پیکر این مرد توسط یک کوهنورد پیدا شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.