پیش‌بینی ورود 65 هزار مهاجر غیرقانونی به بریتانیا

کیوسک؛ نگاهی به صفحه یک روزنامه‌های جهان، یکشنبه 5 فوریه 2023

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین؛ ریشی سوناک پس از هشدار به ورود 65هزار مهاجر غیرقانونی در سال جاری، در حال بررسی خروج از کنوانسیون اروپایی حقوق بشر است.

تایمز

ریشی سوناک پس از هشدار به ورود 65هزار مهاجر غیرقانونی در سال جاری، در حال بررسی خروج از کنوانسیون اروپایی حقوق‌بشر است. به گزارش تایمز ریشی سوناک آماده است تا بریتانیا را از کنوانسیون اروپایی حقوق‌بشر (ECHR) خارج کند، زیرا به او هشدار داده شده که انتظار می‌رود امسال 65هزار مهاجر غیرقانونی به این کشور بیایند. برآوردهای رسمی حاکی از آن است که مهاجرت غیرقانونی در سال گذشته، زمانی که 45هزار نفر درخواست پناهندگی دادند، تقریبا 50 درصد افزایش داشت که بسیاری از آنها پس از عبور از کانال مانش با قایق‌های کوچک خودشان را به خاک بریتانیا رسانده‌اند.

 

 

تلگراف

ساندی تلگراف به مقاله‌ای اختصاصی از لیز تراس، نخست‌وزیر سابق می‌پردازد که اولین اظهارات علنی خود را از زمان استعفای خود از مقام نخست‌وزیری در ماه سپتامبر بیان کرده است. تراس با تامل در 49 روز تصدی خود که کوتاه‌ترین دوره  نخست‌وزیری در تاریخ بریتانیا محسوب می‌شود، نوشت که او برای هرج‌ومرج اقتصادی که پس از محدود کردن بودجه به وجود آمد «بی‌تقصیر» نبوده، اما هرگز «فرصتی واقع‌بینانه» به او داده نشد تا سیاست‌هایش را اجرا کند.

 

نیویورک تایمز

سرنگونی بالون جاسوسی چین فصل یک بحران دیپلماتیک بین آمریکا و چین را به پایان می‌رساند. نیویورک تایمز در صفحه یک خود به ماجرای سرنگونی بالون جاسوسی چین پرداخته و عکس‌های بزرگ از این اتفاق را منتشر کرده است. روز شنبه به وقت محلی، رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند ارتش آمریکا، بالون چینی را که باعث افزایش تنش میان واشنگتن – پکن شده بود، در سواحل کارولینا سرنگون کرد در حالی که اعلام شد عملیات جست‌وجوی بقایای آن در حال انجام است. مقامات آمریکایی که نخواستند نام‌شان فاش شود، گفتند که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا با انجام این عملیات موافقت کرده بود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.