چه کسی سرمربی تیم‌ ملی فوتبال می‌شود؟

قلعه‌نویی، نکونام، مجیدی و شاید گل‌محمدی

سرمربی تیم ایران در شرایطی هنوز انتخاب نشده که کشورهایی مثل استرالیا، ژاپن، عربستان و… سرمربیان خود را انتخاب کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، روند انتخاب سرمربی تیم ملی پس از حذف از مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر، تاکنون فقط یک گام پیش رفته و انتخاب‌نشدن کارلوس کی‌روش به‌عنوان سرمربی جدید تیم ملی قطعی شده است. در چنین شرایطی مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، روز جمعه به انتخاب سرمربی ایرانی به‌عنوان جانشین کی‌روش چراغ سبز نشان داد. از سوی دیگر، وزیر ورزش و جوانان نیز در مصاحبه اخیر خود به حضور یک مربی ایرانی بالای سر تیم ملی واکنشی مثبت داشت.

اگر فدراسیون فوتبال بخواهد از میان سرمربیان شاغل در لیگ برتر یک نفر را به عنوان سرمربی تیم ملی برگزیند، شرایط سخت خواهد شد، چراکه قطعا با مخالفت باشگاه‌ها روبه‌رو می‌شود. نکته‌ دیگر که شاید مورد نظر فدراسیون‌نشینان باشد، این است که آنها منتظر پایان لیگ برتر بمانند تا با گزینه خود توافق یا در میانه فصل رضایت یک باشگاه را جلب کنند که البته کار آسانی نیست و فیفادی فروردین‌ماه نیز از دست می‌رود. در این صورت می‌توان افرادی چون امیر قلعه‌نویی، یحیی گل‌محمدی و جواد نکونام را به فهرست گزینه‌های فدراسیون فوتبال اضافه کرد که با توجه به اعتبار و سوابق این مربیان، انتخاب یکی از آنها به‌عنوان سرمربی جدید تیم ملی محتمل‌تر است.

در صورتی که قرار باشد سرمربی جدید تیم ملی در تیم‌های حاضر در لیگ برتر فعالیت نداشته باشد، گزینه‌های اندکی واجد این شرایط خواهند بود. در این صورت فدراسیون باید به فرهاد مجیدی، سرمربی تیم اتحاد کلبا روی بیاورد.

سرمربی تیم ایران در شرایطی هنوز انتخاب نشده که کشورهایی مثل استرالیا، ژاپن، عربستان و… سرمربیان خود را انتخاب کرده‌اند و تیم ملی زمان زیادی برای مشخص شدن سرمربی جدید خود ندارد. باید دید در نهایت جمع‌بندی فدراسیون چه خواهد بود.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.