بسیج یگان‌ها برای امدادرسانی در سوریه

وزارت دفاع سوریه در بیانیه‌ای از بسیج یگان‌ها، امکانات و نیروهای خود برای امدادرسانی فوری به مردم زلزله‌زده در شمال سوریه خبر داد.

به گزارش شهروند آنلاین، این وزارتخانه امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «وزارت دفاع تمام واحدها، تشکل‌ها و نهادهای خود را در تمامی استانداری‌ها را برای کمک‌های فوری به مردم آسیب‌دیده از زلزله‌ بسیج کرده و در این مسیر جست‌وجوی افراد گرفتار در زیر آوار و رسیدگی به مجروحان در اولویت این نیروها است.

بنابر اعلام برخی منابع، شمار کشته‌های زلزله بامداد امروز شمال سوریه تا این ساعت از ۳۰۰ نفر عبور کرده و شمار مجروحان نیز حدود ۸۰۰ نفر است.

زلزله هفت و چهاردهم ریشتری بامداد امروز جنوب ترکیه و شمال سوریه (برخی منابع هفت و هشت دهم ریشتر اعلام کرده‌اند) موجب خسارات زیادی در دو کشور شده است. شماری از ساختمان‌های استان های حماه، لاذقیه و حلب در نتیجه شدت زمین‌لرزه ویران شده است.

زلزله بامداد امروز همچنین در شهر دمشق (پایتخت) و بسیاری دیگر از شهرهای سوریه احساس و موجب نگرانی مردم این کشور شد.

هم‌اکنون دولت و ارتش سوریه تمام توان خود را برای یاری رساندن به حادثه‌دیدگان زلزله بامداد امروز سوریه گذاشته‌اند.

نکته قابل توجه این که در استان ادلب که هم مرز ترکیه است و هم‌اکنون پایگاه تروریست‌ها است نیز زلزله خسارت‌های فراوانی به جای گذاشته که به دلیل اشغال این استان توسط تروریست‌ها اطلاعات دقیقی منتشر نمی‌شود./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.