تاکید رئیس‌جمهوری عراق بر ارتقای سطح روابط تهران‌-‌بغداد

رئیس‌جمهوری عراق بر ارتقای سطح روابط و همکاری‌های بین کشورش و جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

به گزارش شهروند آنلاین به نقل از شبکه «السومریه نیوز»، «عبداللطیف رشید» رئیس‌جمهوری عراق امروز در دیدار «مهدی صفری» معاون اقتصادی وزیر امور خارجه ایران که در کاخ بغداد برگزار شد، با اشاره به عمق روابط تاریخی بین ایران و عراق بر ضرورت تحکیم این روابط در حوزه‌های مختلف و به نفع دو کشور دوست تاکید کرد.

دفتر رسانه‌ای رئیس‌جمهوری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که عبداللطیف رشید امروز دوشنبه در کاخ بغداد از دکتر «مهدی صفری» معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «محمدکاظم آل صادق» سفیر ایران در عراق و هیات همراه او استقبال کرد.

بر اساس این بیانیه در ابتدای این دیدار، رئیس‌جمهوری عراق با قدردانی از هیات ایرانی و افتخار بخاطر میزبانی آنها، ضمن دریافت سلام‌های «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوری ایران متقابلا” سلام‌های رئیس‌جمهوری و مردم عراق به رئیس جمهوری و ملت ایران را از طریق هیات ایرانی ارسال و برای مردم ایران پیشرفت بیشتر آرزو کرد.

رئیس جمهوری عراق در این دیدار با تاکید بر اهمیت ارتقای سطح همکاری‌ها بین دو کشور، نقش ایران و ایستادگی این کشور در کنار مردم عراق در دوران دیکتاتوری صدام و جنگ با گروه تروریستی داعش را ستود.

دکتر مهدی صفری معاون وزیر امور خارجه ایران نیز با قدردانی از رئیس‌جمهوری عراق ضمن تاکید بر تمایل و اشتیاق دولت و مردم ایران تحکیم پیوندهای ارتباطی و همکاری با عراق در زمینه‌های مختلف بگونه‌ای که منافع عالی دو کشور و دو ملت را تامین کند، اظهار داشت: کمیته مشترک اقتصادی عراق و ایران طی چند روز آینده جلسات خود را برگزار می‌کند و همه موضوعات مورد علاقه مشترک را مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.