هشدار درباره اعتصاب‌ها در انگلیس/ شمار پنهان بی‌خانمان‌های آمریکا

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ دوشنبه، 6 فوریه 2023

دوشنبه، 6 فوریه 2023، گاردین بر اعتصاب در بخش خدمات بهداشتی انگلیس متمرکز بود. دیلی‌تلگراف از چالش‌های پیش روی ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا، گفت و واشینگتن‌پست هم از بی‌خانمان‌ها در آمریکا.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های گاردین، دیلی‌تلگراف و واشینگتن‌پست به شرح زیر است:

گاردین

گاردین در شماره روز دوشنبه بر اعتصابات NHS (خدمات بهداشت ملی انگلیس) متمرکز است که این هفته برگزار می‌شود و گمان می‌رود بزرگ‌ترین اعتصاب در تاریخ 75 ساله خدمات بهداشتی باشد. در گزارش اصلی این روزنامه آمده است: « 10 تن از روسای پرستاری هشدار داده‌اند که بن‌بست در پرداخت دستمزد، جان بیماران را در معرض خطر قرار می‌دهد و موجب می‌شود اتحادیه‌ها برای تعدیل خواسته‌هایشان قدمی برندارند، این در حالی است که کشور به سوی بزرگ‌ترین اعتصاب در تاریخ NHS پیش می‌رود.»

دیلی‌تلگراف

روزنامه دیلی‌تلگراف در گزارش اصلی خود با تیتر «تراس نخست‌وزیر را بر سر چین به چالش می‌کشد» گفته لیز تراس، نخست‌وزیر سابق بریتانیا، با بازگشت به منازعات سیاسی، در اولین سخنرانی خود پس از ترک خانه شماره 10 داونینگ استریت (محل زندگی و کار نخست‌وزیران انگلیس)، خواستار رویکرد سختگیرانه‌تر در قبال چین خواهد شد. این گزارش می‌گوید لیز تراس قرار است اواخر ماه جاری در ژاپن سخنرانی کند و از سختگیری بیشتر در مقابل چین بگوید؛ آنچه این روزنامه آن را «چالشی تازه» برای رهبری ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس، عنوان می‌کند.

واشینگتن‌پست

«شمار پنهان بی‌خانمان‌های خارج از شهر» عنوان گزارش صفحه نخست واشینگتن‌پست است همراه با تصویر اصلی با این توضیح: «دیوین مردیت که در کامیونش در یکی از خیابان‌های شهر Carlisle در ایالت پنسیلوانیا زندگی می‌کند، حدود یک سال است که بی‌خانمان شده است.»

در بخشی از این گزارش آمده است: «در برنامه ماه دسامبر جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، آمده بود که افراد بی‌خانمانی که خارج از شهرها زندگی می‌کنند به لحاظ تاریخی کم‌شمار هستند. روز پنجشنبه، وزارت مسکن و توسعه شهری ایالات متحده 315 میلیون دلار کمک برای رفع بی‌خانمانی مردم ساکن در فضاهای بدون سرپناه و روستایی در 46 محیط اعلام کرد…»

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.