ایجاد قرارگاه جهادی توسعه روستایی در وزارت کشور

وزیر کشور با تاکید بر لزوم تحقق مهاجرت معکوس از شهر به روستا گفت: قرارگاه جهادی توسعه روستایی در وزارت کشور ایجاد شده و دهیاران باید با برنامه‌ریزی وظایف خود را انجام دهند. ‎

به گزارش شهروند آنلاین احمد وحیدی در همایش دهیاران استان مازندران که در ساری برگزار شد با تبریک دهه مبارک فجر، افزود: مناطق روستایی استان در تولید و فرهنگ سازی نقش غیر قابل انکاری دارند که این موضوع دارای اهمیت بسیاری است.

او با بیان اینکه روستاها در حوزه‌های مختلف کشور نقش انکارناپذیری دارند، اظهار کرد: قبل از انقلاب حتی روستاهایی که در حوالی شهرها بودند هم از نظر آب، گاز، برق و بهداشت وضعیتی بسیار اسفناک داشتند و حدود ۷۰ درصد مردمی که در این مناطق زندگی می‌کردند، در شرایط بسیار بدی به سر می‌بردند.

وزیر کشور بیان کرد: بعد از انقلاب اسلامی توجه زیادی به روستاها شد و شاید روستاهای بسیار کمی داشته باشیم که از آب، برق و گاز برخوردار نباشد.

وحیدی تصریح کرد: با این وجود مهاجرت از روستا به مناطق شهری در سال‌های گذشته قابل توجه بود و باید این مساله را حل کنیم تا مهاجرت معکوس داشته باشیم.

او مشکل بیکاری جوانان در روستاها و کم‌توجهی به فرهنگ روستایی را از جمله این دلایل برشمرد و تاکید کرد: ظرفیت‌های خوبی در روستاهای کشور داریم، باید فرهنگ و اقتصاد این مناطق را احیا کنیم.

وزیر کشور گفت: بسیار خوشحال کننده است که در برخی از روستاهای استان با فرهنگ کار، تلاش و خلاقیت، شغل ایجاد کردند و اکنون محصولات آنان به نقاط مختلف جهان حتی کشورهای اروپایی صادر می‌شود.

وحیدی افزود: جمعیت برخی از این روستاها درصدد مهاجرت به مناطق شهری بودند اما با ایجاد شغل و همدلی و حفظ آداب و رسوم مناطق، اکنون جمعیت در روستاها ماندگار شده است.

او با بیان اینکه ۴۷ مسئولیت برعهده دهیاران است، خاطرنشان کرد: در وزارت کشور قرارگاه جهادی توسعه روستایی ایجاد شده است و دهیاران باید با برنامه‌ریزی اصولی وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.