آن زمان که 15 گل می‌زدیم گذشت

خانم گل فوتبال در گفت و گو با شهروند: موفقیت فردی از عنوان فردی مهمتر است.

زهرا قنبری: لیگ برتر فوتبال زنان در سال جاری پیشرفت چشم‌گیری داشته است.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین؛ این روزها درحالی زهرا قنبری، مهاجم 30ساله تیم فوتبال خاتون بم، با به ثمر رساندن 18 گل طی 12 مسابقه، در صدر جدول گلزنانلیگ برتر زنان قرار دارد که نزدیک‌ترین رقیب او یعنی افسانه چترنور، روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذارد. این درحالی است که بامقایسه آمار فصل‌های گذشته، متوجه خواهیم شد که قنبری نیز نسبت به سه دوره قبلی که عنوان خانم‌گلی را فتح کرد، در فصل جاریگل‌های کمتری وارد دروازه حریفان کرده است. کسب احتمالی چهارمین عنوان خانم‌گلی رقابت‌های لیگ برتر زنان توسط زهرا قنبری باعثشد تا در این زمینه با او به گفت‌وگو بنشینیم.

 

تاکنون چندبار موفق به فتح عنوان خانم گلی شدی؟

سه بار، در سال 97 با به ثمر رساندن 41 گل این عنوان را از آن خود کردم و در سال بعد با ثبت 51 گل، رکورد گل‌زنی در لیگ مردان وزنان را شکستم و در نهایت، در فصل سیزدهم لیگ برتر زنان نیز با به ثمر رساندن 39 گل، عنوان خانم‌گلی رقابت‌ها را به دست آوردم.

 با 18 گل زده در صدر جدول گلزنان قرار داری. از نظر فردی، نسبت به فصول گذشته آمار کمی نیست؟

ببینید، من تمام بازی‌های این فصل را پشت فوروارد بازی کردم و هیچ‌وقت مهاجم نوک تیم نبودم. در تمام مسابقات هم سعی کردم ابتدادر خدمت تیم باشم و بعد به گل زدن فکر کنم. فکر می‌کنم یکی از دلایل اینکه نسبت به فصول گذشته گل‌های کمتری به ثمر رسانده‌امهمین باشد. با این حال، تمام تلاشم را کردم که هر موقعیتی را که نصیبم می‌شد به گل تبدیل کنم و در روند قهرمانی تیمم در لیگتاثیرگذار باشم.

در هفته گذشته شاهد بودیم که نتایج بسیار نزدیکی در مسابقات رقم می‌خورد و شاهد بازی‌های کم‌گلی بودیم. فکر می‌کنی این موضوعچقدر در روند خانم‌گلی تو تاثیر گذاشته است؟

باید بگویم که کیفیت تیم‌ها در لیگ امسال نسبت به سال‌های گذشته بسیار بهتر شده است و همین امر سبب شده که در مسابقات شاهدگل‌های کمتری باشیم. به‌طور کلی در لیگ امسال همه تیم‌ها هم از نظر آماده‌سازی بدنی و هم از نظر جذب بازیکنان، عملکرد حرفه‌ای‌تریداشتند و به همین دلیل دیگر شاهد آن بازی‌های پرگل عجیب قبلی، نیستیم. فکر می‌کنم دیگر آن دورانی که به راحتی به هر تیم ده، پانزدهگل می‌زدیم تمام شده و حالا تمام تیم‌ها رقیب‌های جدی و قابل احترامی برای ما هستند.

//اتمام پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.