خدمات جمعیت هلال احمر در زلزله خوی

در صد و پنجاه دومین جلسه شورای عالی هلال احمر تشریح شد؛

رئیس جمعیت هلال احمر به تشریح اقدامات این جمعیت در زلزله خوی پرداخت

به گزارش شهروند آنلاین؛ یکصد و پنچاه و دومین جلسه پنجمین شورای عالی جمعیت هلال احمر عصر امروز با حضور پیر حسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر برگزار شد.

دستور کار این نشست گزارش عملیات امدادرسانی جمعیت به آسیب دیدگان زلزله شهرستان خوی، درخواست مجوز ساخت مسکن کارکنان جمعیت هلال احمر، درخواست تعیین تکلیف ملک مرکز سلامت جمعیت در کشور سومالی (موگادیشو)، بررسی صورت های مالی و گزارش تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ جمعیت هلال احمر و طرح موضوع برگزاری مجمع عمومی سالیانه جمعیت در اسفند ماه ۱۴۰۱ بود.

دکتر پیرحسین کولیوند رییس جمعیت هلال احمر در این جلسه با اشاره به اقدامات هلال احمر در زلزله خوی گفت : رییس جمهور در بازدید از مناطق زلزله شده از اقدامات هلال احمر تشکر کرد. در این حادثه اقدامات خوبی از سوی جمعیت هلال احمر انجام شد و ظرف ۵ ساعت عملیات جستجو و نجات تمام شد وقتی این اقدام در مقایسه با تمام زلزله‌های قبلی خودمان و کشورهای دیگر مقایسه شود مشخص می‌شود که اقدامات ما چقدر سریع و موثر بوده است. ظرف ۷۵ ساعت عملیات جستجو تمام شد و یک نفر در خوی زیر آوار نماند.

کولیوند افزود: صبح روز اول وقوع زلزله خوی و تا ساعت هفت و نیم هشت صبح برای تمام کسانی که خانه‌هایشان دچار آسیب شده بود اسکان اضطراری فراهم کردیم و بخش اعظم و آنها اقلام غذایی هم رسانده شد. به دلیل پس لرزه‌هایی که در این منطقه می آمد اسکان اضطراری برای مردم فراهم شد.

به گفته این مقام مسئول؛ در کمتر از ۲۴ ساعت ۲۴ اردوگاه اسکان اضطراری برای اسکان مردم حل مشکلات آنها ایجاد کردیم و تاکنون حدود ۲۶ هزار چادر را فقط در روستاها توزیع کردیم زیرا نمی‌توان در این مناطق اردوگاه تاسیس کرد.

وی افزود: سالن‌های ورزشی و سالن‌هایی که امکانات گرمایشی و سرویس بهداشتی داشتند و مدارس را برای برپایی این اردوگاه‌ها انتخاب کردیم. تمام تلاش ما این بود که به چادرهایی که زیر سقف نیست یک بخاری برقی بدهیم اداره برق هم یک برق کشی بسیار استاندارد در این مناطق انجام داد تا هم روشنایی ایجاد شود و هم بخاری‌ها راه اندازی شود سپاه و ناجا برای امنیت ما اقدامات زیادی را انجام دادند.

کولیوند ادامه داد: سعی کردیم کالاهایی که می فرستیم در شهرهای اطراف دپو کرده و از این شهرها به خوی ارسال کنیم تا این اقلام با دقت تمام و با عدالت بین مردم توزیع شود.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: ۱۱۰ اردوگاه اسکان اضطراری برپا شده که ۱۳۰ هزار نفر در این اردوگاه‌ها اسکان داده شده‌اند. روزانه هم ۸۰ تا ۸۵ هزار بسته غذایی گرم از طریق گروه‌های مختلف شامل سپاه گروه‌های جهادی و غیره پخت و در این مناطق توزیع می‌شود.

کولیوند افزود : در کنار هر اردوگاه اسکان اضطراری تیم های سحر و تیم‌های پزشکی ما مستقر شدند و پزشکان داوطلب در این اردوگاه‌ها حضور پیدا کردند و در کارهای پزشکی به مردم امدادرسانی کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطر نشان کرد: ۲ هزار خانه در خوی نیازمند تخریب است و ۷ هزار خانه‌ها نیازمند بازسازی و مرمت است. در حال حاضر بیش از ۴۱ هزار خانوار را اسکان اضطراری داده ایم زیرا خانه‌های آنها سالم است و از ترس پس لرزه‌ها در منازل خود سکونت نمی‌کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه اقدامات ما در خوی بدون نقص هم نبوده اما امکانات و امدادرسانی ما در خوی فوق‌العاده بوده است، افزود: در حال حاضر عملیات اسکان اضطراری در خوی به پایان رسیده و وارد فاز تخریب و بازسازی منازل شده ایم.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.