تشریح آخرین وضعیت کمک به زلزله‌زدگان از سوی اردوغان

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه امروز در برنامه زنده تلویزیونی آخرین وضعیت کمک به زلزله‌زدگان را تشریح کرد.

به گزارش شهروند آنلاین، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه در این برنامه تلویزیونی شمار جان‌باختگان زلزله دیروز در ۱۰ استان کشورش را سه هزار و ۵۴۹ نفر و تعداد مجروحان را ۲۲ هزار و ۱۶۸ نفر اعلام کرد و گفت: بیش از هشت هزار نفر از شهروندان نیز زنده نجات یافتند.

او زلزله دیروز ترکیه را یکی از بزرگ‌ترین بلایای تاریخ جمهوری ترکیه، منطقه و جهان عنوان کرد و افزود:هم‌اکنون ۵۳ هزار و ۳۱۷ نیروی جست‌وجوگر در منطقه زلزله‌زده در حال تلاش برای نجات در زیر آوار ماندگان هستند.

اردوغان از توزیع ۵۴ هزار چادر، ۱۰۲ هزار تخت و سایر ملزومات در بین حادثه‌دیدگان ترکیه خبر داد و گفت: ۱۰۰ میلیارد لیره اعتبار برای مدیریت زلزله به موسسات مرتبط اختصاص یافته است.

رئیس‌جمهوری ترکیه اضافه کرد: به دلیل شرایط سخت زمستانی، در حمل و نقل و امدادرسانی تیم‌های جست‌وجو و نجات با مشکل مواجه هستیم و به همین علت تعداد زیادی از پرسنل نیروهای امنیتی و نظامی نیز برای عملیات جست‌وجو و نجات مأمور شدند.

او تصریح کرد: نیروهای ژاندارمری ترکیه با هزاران نیروی متخصص و همچنین ۲۶ هواپیمای باری و فرماندهی گارد ساحلی ترکیه با کشتی‌ها و قایق‌های خود در منطقه فاجعه در حال امدادرسانی هستند و برنامه‌ریزی برای قرار گرفتن هتل‌ها در خدمت حادثه‌دیدگان در حال انجام است و بر این اساس، ۵۰ هزار تخت در منطقه آنتالیا آماده شده است./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.