وقتی انگلیس «بی‌دفاع» می‌شود

کیوسک؛ نگاهی به صفحه یک روزنامه‌های جهان، سه‌شنبه 7 فوریه 2023

 «بی‌دفاع» تیتر اصلی و بزرگ دیلی‌میل است؛ با اشاره به اینکه ریشی سوناک به‌شدت تحت فشار قرار دارد تا بودجه نظامی بریتانیا را افزایش دهد. این گزارش از بی‌دفاع‌شدن انگلیس از نظر نظامی به‌واسطه کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین خبر داده است.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین-  عکس و گزارش اصلی اکثر روزنامه‌های سراسر دنیا تصاویر متاثرکننده زلزله شدید ترکیه و سوریه است که پیش‌بینی می‌شود افزون‌بر 10هزار کشته برجای گذاشته باشد. نیویورک‌تایمز با انتشار سه عکس از این حادثه شدید، گزارش داده زمین‌لرزه‌ای قوی ترکیه و سوریه را پیش از سپیده‌دم روز دوشنبه لرزاند که منجر به کشته‌شدن بیش از 4300 نفر، تخریب هزاران ساختمان و نابودی زندگی مردمان آواره سوری در منطقه‌ای شد که پیش از این چندین بار بر اثر جنگ، بحران پناهجویان و مشکلات اقتصادی لرزیده بود.

نیویورک‌تایمز

عکس و گزارش اصلی اکثر روزنامه‌های سراسر دنیا تصاویر متاثرکننده زلزله شدید ترکیه و سوریه است که پیش‌بینی می‌شود افزون‌بر 10هزار کشته برجای گذاشته باشد. نیویورک‌تایمز با انتشار سه عکس از این حادثه شدید، گزارش داده زمین‌لرزه‌ای قوی ترکیه و سوریه را پیش از سپیده‌دم روز دوشنبه لرزاند که منجر به کشته‌شدن بیش از 4300 نفر، تخریب هزاران ساختمان و نابودی زندگی مردمان آواره سوری در منطقه‌ای شد که پیش از این چندین بار بر اثر جنگ، بحران پناهجویان و مشکلات اقتصادی لرزیده بود. به نظر می‌رسد تعداد کشته‌ها و مجروحان بسیار بالا باشد. این در حالی است که عملیات جست‌وجو و نجات در شرایط جوی نامساعد ادامه دارد. خانواده‌های بازمانده از پس‌لرزه‌های پیاپی می‌ترسند و تلاش می‌کنند در ماشین‌ها، چادرها، کارخانه‌ها و مدارس پناه بگیرند.

دیلی‌میل

 «بی‌دفاع» تیتر اصلی و بزرگ دیلی‌میل است؛ با اشاره به اینکه ریشی سوناک به‌شدت تحت فشار قرار دارد تا بودجه نظامی بریتانیا را افزایش دهد. این گزارش از بی‌دفاع شدن انگلیس از نظر نظامی به‌واسطه کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین خبر داده است. به گزارش این روزنامه در میان هشدارها مبنی بر اینکه بریتانیا دیگر نمی‌تواند از خود دفاع کند، ریشی سوناک دوشنبه شب برای افزایش بودجه نظامی تحت فشار مضاعف قرار گرفت. این روزنامه می‌گوید نگرانی‌های فزاینده‌ای وجود دارد که با وجود جنگ در اوکراین، پول اضافه‌ای برای نیروهای مسلح بریتانیا وجود نخواهد داشت. به گفته منابع، این فشار، افسران ارشد نظامی را آرام کرده است.

دیلی‌اکسپرس

دیلی‌اکسپرس، هم با عکسی تمام صفحه از بیرون کشیدن یک کودک از میان آوار زلزله، به زمین‌لرزه شدید ترکیه و سوریه پرداخته و نوشته امدادگران برای نجات افرادی که زیر آوار حدود 3000 ساختمان مسطح شده در ترکیه گیر افتاده‌اند، با ساعت و دقایق رقابت می‌کنند. این روزنامه اشاره کرده که بیشتر قربانیان در زمان وقوع اولین زمین‌لرزه در ساعت 4 صبح به وقت محلی در خواب بودند و همین هم باعث می‌شود انتظار تلفات از این زمین‌لزره سهمگین زیاد باشد.

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.