ورود مجلس به مقوله عرضه خودرو‌ در بورس کالا

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲، خودرو‌های داخلی از ابتدای سال آینده در بورس کالا عرضه می‌شود که برای نهایی شدن موضوع، این امر باید در صحن علنی مصوب شود.

به گزارش شهروند آنلاین به نقل از کالاخبر، احسان خاندوزی در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران پیرامون بازار خودرو گفت: گرچه مرجع رسمی و قانونی برای تشخیص انحصار و رقابت در کشور، شورای رقابت است و این اختیار قانونی را شورا دارد، اما از منظر ما مواردی که در دستورالعمل اعلام شد جزییات کاملی نبود و ایراداتی داشت درحالی که می‌توانست بهتر و کمک کننده‌تر به وضعیت اقتصادی کشور باشد و تنظیم شود.

او افزود: دولت در این زمینه در حال رایزنی با مراجع قانونی چه با مجلس شورای اسلامی و چه سایر مراجع است.

وزیر اقتصاد اشاره‌ای به جلسه شب گذشته کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ مجلس داشت و گفت: امیدواریم مطابق مواردی که این کمیسیون تصویب شد، چنین رویکردی به عنوان رویکرد جایگزین بتواند رسمیت و قانونیت پیدا کند که این موضوع مستلزم همراهی صحن مجلس است. امیدواریم تعیین تکلیف پیرامون موضوع در اسرع وقت صورت بگیرد.

او درباره مصوبه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ اینطور توضیح داد: براساس این مصوبه، با حفظ جایگاه و نقش شورای رقابت در تعیین موارد انحصار و تعیین قیمت پایه، درخصوص سازوکار‌های عرضه، این اختیار و امکان دیده شده که برای خودرو‌های تولید داخل همچنان بتوان از سازوکار‌های بورس کالا استفاده کرد؛ البته این موضوع نهایی نبوده و نیازمند مصوبه صحن مجلس است.

خاندوزی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درمورد عرضه ربع سکه بورسی گفت: موضوع عرضه ربع سکه در بورس کالا از زمانی که انتظارات تورمی شکل گرفت و جامعه با هدف پوشش احتمالی تورم به سمت خرید و فروش دارایی‌ها حرکت کرد مطرح شد. در این جو روانی، طی ۲ تا ۳ ماه اخیر تمایل عده‌ای از اقشار جامعه به سمت دارایی‌هایی مثل طلا و سکه افزایش پیدا کرد و لذا حباب‌هایی در بازار طلا و سکه شکل گرفت.

او افزود: در این برهه بانک مرکزی با کمک بورس کالا ورود پیدا کرد و عرضه ربع سکه را انجام داد.

خاندوزی با تاکید بر این نکته که بانک مرکزی مصر به کم کردن و به حداقل رساندن حباب در بازار سکه است اظهار کرد: مرحله دوم عرضه ربع سکه امروز پایان خواهد یافت و مرحله بعد نیز از فردا توسط بانک مرکزی ادامه می‌یابد./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.