جشنواره فیلم فجر؛ از تولد تا بلوغ!

آنچه در مورد جشنواره فجر باید بدانید

جشنواره بین‌المللی فیلم فجر یکی از مهم‌ترین رویداد‌های فرهنگی ایران است که به صورت سالانه و هر سال در نیمه بهمن ماه برگزار می‌شود.
جشنواره‌ای که از سال ۱۳۶۱ و به یاد بهمن ماه ۱۳۵۷ (سالروز پیروزی انقلاب اسلامی) به صورت مستمر برگزار شده است و در بهمن ماه ۱401 نیز دوره چهل و یکم آن در حال برگزاری است.
سیمرغ بلورین نام جایزه ویژه این جشنواره است که در بخش‌های رقابتی جشنواره شرکت‌کنندگان برای تصاحب آن با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
در کنار سیمرغ بلورین، دیپلم افتخار و لوح زرین نیز از دیگر جوایز این جشنواره است که شرکت‌کنندگان می‌توانند برنده آن باشند.
چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر ۱۴۰۱ علاوه بر تهران در بسیاری از شهرهای بزرگ و کوچک کشور همچون اصفهان، تبریز، مشهد و شهرهای دیگر برگزار می‌شود.
در بخش رقابتی جشنواره فیلم فجر امسال که به آن سودای سیمرغ می‌گویند، ۲۴ فیلم شرکت کرده‌اند و طبق برنامه‌ریزی‌ها این فیلم‌ها در طی ده روز برگزاری جشنواره اکران می شوند.
قیمت بلیط‌های جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در سینماهای مدرن و ممتاز به ترتیب با قیمت ۴۵ هزار تومان و ۳۵ هزار تومان برای مخاطبان عرضه می شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.