میروسلاو بلاژویچ درگذشت

سرمربی سال‌های گذشته تیم‌های ملی کرواسی و ایران در ۸۷ سالگی درگذشت.

به گزارش شهروند آنلاین؛برانکو ایوانکوویچ در پستی اینستاگرامی از درگذشت میروسلاو بلاژویچ، سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران خبر داد.

بلاژویچ همراه با تیم ملی کرواسی عنوان سوم جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه را به دست آورده بود. او در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۰۲ هدایت تیم ملی ایران را بر عهده داشت ولی نتوانست با این تیم راهی رقابت‌ها به میزبانی مشترک کره جنوبی و ژاپن شود.

برانکو در تیم‌های ملی کرواسی و ایران دستیار «چیرو» بود و پس از او هدایت تیم ملی را بر عهده گرفت که با قهرمانی ایران در بازی‌های آسیایی، عنوان سومی در جام ملت‌های آسیا به میزبانی چین و راهیابی به جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان همراه شد.

بلاژویچ چندی پیش در پستی اعلام کرد با توجه به شرایطی که دارد به‌زودی از دنیا خواهد رفت. او درباره آخرین شرایط جسمانی خود در فیسبوک نوشته بود که با مشکلات سلامتی متعددی دست‌وپنجه نرم می‌کند: «من به‌زودی این دنیا را ترک می‌کنم. من دو سرطان داشته‌ام و حالا اینجا سومی در من پدیدار شده است. من با این فکر همیشه دست‌وپنجه نرم می‌کنم که عمر من گذشته و کم‌کم باید از این دنیا بروم. دوستان من و بازیکنان نسل من همگی مدت‌ها پیش به خاک سپرده شده‌اند. من تنها کسی هستم که زنده مانده‌ام.»/ ایسنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.