مذاکره امنیتی شمخانی و نیکلای پاتروشف

دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران و روسیه در حاشیه پنجمین اجلاس گفت‌وگوهای امنیت منطقه‌ای در مسکو دیدار و درباره مسائل دوجانبه و منطقه‌ای رایزنی کردند.

به گزارش شهروند آنلاین،دریابان علی شمخانی که در مسکو به سر می برد، روز چهارشنبه با نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی روسیه دیدار و رایزنی کرد.

شمخانی به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در پنجمین نشست گفت‌وگوی امنیتی منطقه‌ای به مسکو سفر کرده است؛ او صبح امروز در این نشست منطقه‌ای به تشریح دیدگاههای ایران برای بازگشت ثبات به افغانستان پرداخت و تاکید کرد که نیروهای فرامنطقه‌ای سبب بروز ناامنی برای کشورهای منطقه می‌شوند.

نشست گفت‌وگوی امنیتی مسکو با حضور دبیران، مشاوران و نمایندگان نهاد امنیت ملی کشورهای همسایه افغانستان برای بررسی تحولات سیاسی، اقتصادی و امنیتی افغانستان در مسکو برگزار شده است.

سلسله نشست‌های گفت‌وگوی امنیت منطقه‌ای با ابتکار جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۹۷ پایه‌گذاری شده و دوره‌های قبلی آن در تهران،دهلی نو ودوشنبه برگزار شده است.

شمخانی روز گذشته وارد مسکو شد و با «ایگور لویتین» دستیار ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری فدارسیون روسیه دیدار و پیرامون همکاری‌های اقتصادی و پروژه‌های سرمایه‌گذاری مشترک با او گفت‌وگو کرد./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.