پاسخ کنعانی به گمانه‌زنی‌ها درباره تعطیلی کنسولگری آذربایجان

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: سیاست و موضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص مناسبات با کشور‌های همسایه‌ای چون جمهوری آذربایجان مبتنی بر حفظ و توسعه روابط است.

به گزارش شهروند آنلاین، ناصر کنعانی در حاشیه نشست جشنواره بین‌المللی نشان علمی و فرهنگی شهریار در تبریز درخصوص وضعیت روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان پس از حادثه حمله به سفارت این کشور در تهران، گفت: همان گونه که به کرات و از طریق مواضع وزارت امور خارجه اعلام کرده‌ایم، سیاست رسمی جمهوری اسلامی ایران درخصوص مناسبات با کشور‌های همسایه مبتنی بر حفظ و توسعه روابط است.

او در واکنش به اظهارات روز‌های اخیر برخی مقامات آذربایجانی مبنی بر اقدام از پیش طراحی شده در حادثه حمله به سفارت این کشور و برخی گمانه‌زنی‌ها در زمینه تعطیلی کنسولگری این کشور در تبریز نیز گفت: موضع رسمی کشور در این زمینه کاملا شفاف و مشخص است و هیچ برنامه‌ای از سوی جمهوری اسلامی ایران برای تعطیلی کنسولگری جمهوری آذربایجان در تبریز وجود ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن همدردی با دولت و ملت کشور‌های ترکیه و سوریه بخاطر وقوع زلزله ویرانگر دوشنبه گذشته در این دو کشور تصریح کرد: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران پیگیر ارسال کمک‌های بشردوستانه و اعزام تیم‌های امدادی و پزشکی به مناطق زلزله زده در این دو کشور است.

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.